Bäbislycka

Vad alla små nyfödda bäbisar runtomkring är underbart söta! Jag blir så lycklig och glad när jag ser dom små ligga där i vagnarna och jollra! Underbart nu när våren börjar komma och allt fler mammor med vagnar och magar syns ute!
Jag längtar bara mer och mer efter att vi ska bli en familj. Att vi ska ha en liten sötnos med oss vart vi än går!
Samtidigt är det ju mer än underbart att vara gravid! Magen bara växer och växer och alla runtomkring ler på nått vis när dom ser en med putande magen!
Så längtan att graviditeten ska va över så man får hålla i sin lilla älskling blandas med den underbara känslan att vara gravid!

Igår var vi på släktfest med Krilles släkt. Krilles kusin har precis fått en liten sötnosa för bara någon månad sen! Sååå söt är hon. Jag fick hålla henne och "öva" lite! Hon trivdes alldeles utmärkt i min famn och jollrade och "pratade" med mig. Hade kunnat tagit hand om henne hela dagen! Känndes så härligt att få hålla en liten sötnos sådär. Lite ovant, men ändå kom det sig naturligt på nått vis!
Föräldrarna tyckte jag passade utmärkt med henne i famnen! I alla fall tills hon kom på att hon var hungrig och prompt skulle till mamma för mat!
Det var bäbislycka att bara få hålla henne den stunden!

Nu väntar jag bara på att posten ska komma. Förhoppningsvis kommer en postavi. Har köpt ett par ljusa mammajeans på Tradera. Nu när det börjar bli vår och sol och fint, vill man ju ha lite ljusare kläder! Så bara att hålla tummarna att dom passar!
 

På tisdag ska vi till BM. Är nyfiken på hur mycket jag gått upp. Har ju rasat en del i vikt för att jag ätit lite dåligt, men magen har växt på bra, så håller förhoppningsvis min viktkurva ändå. Lillen tar ju det den behöver som tur är!
Ska även höra när Föräldrautbildningarna börjar för oss.

Jag har kännt första sparkarna utifrån!!! Helt underbart! I slutet på v. 21 fick jag känna dom! Krille fick vänta tills igårkväll, då jag precis gick in i vecka 23! Två bumpar fick han känna!
Det är verkligen kärlekoch lycka i ett! Jag kunde inte sluta le när han också fick känna! En sån härlig känsla!

Har betat av min intensiva jobbvecka. 9 dagar i rad blev det att jag jobbade. Tyvärr fick mina fogar lite lite av det, för idag har jag nått så fruktansvärt ont! Men kör med foglossningsbältet och det hjälper faktiskt!
Är inte heller så trött som jag trodde jag skulle vara efter o ha jobbat alla dom dagarna i rad! (är ju inte van direkt...)
Men jag är bara "normal"-trött. Så det känns jättebra! Då börjar jag ju få tillbaka min normala energi, tack och lov!

Har inte haft så mycket upp och ner i humör och så heller. Krille sa tom. att han inte hade märkt av att jag var speciellt annorlunda alls. Har ju mått bra nu i snart 2 månader, och jag har varit som mitt vanliga jag bara!
Så jag mår kanske inte så dåligt av att vara gravid trots allt! (förutom 4 första månaderna då....men dom har jag ju klarat mej igenom nu!)

Alla tycker min mage är så fin och rund! Även många som kommenterat att jag gått ner i vikt....normalt är ju att man ska gå upp i vikt  *s*. men jag lugnar dom bara med att barnet tar det h*n behöver och det är huvudsaken. och jag hade ju lite att ta av, så gör ju inget att jag går ner lite.

image39

  

Posten verkar sega på, men jag ska ta och klä på mig och vänta på att Krille ska sluta jobbet. Vi kan kanske åka iväg nånstans och sätta oss och äta en glass i solen!
Älskar när våren börjar komma!!!

(lillen har nog fotbollsmatch i min mage nu hihi sparkat hela tiden nästan i en timme nu!)

Kommentarer
Postat av: Jag och fotbollsspelarn

Vilken mysig bullmage :)

2008-04-21 @ 11:35:53
URL: http://www.tgif.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Ja visst är det mysigt med bebisar! :)

2008-04-21 @ 11:36:14
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Medea

Åh, vilken fin mage du har fått! :-)

2008-04-27 @ 14:42:39
URL: http://medeas.blogg.se/2008
Postat av: Tina

Tack så mycke :)

2008-04-30 @ 13:59:28
URL: http://tinali.blogg.se/gravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0