Högt blodsocker

Var hos vår BM i tisdags på regelbunden kontroll. Allt var som det skulle med lilla bebben, och vi fick höra hjärtljuden igen! Lika underbart varje gång! Som vanligt så ville lillen inte ligga still i magen, så BM fick jaga lite för att vi skulle få höra.
Hade varit lugnt i magen hela morgonen, tills vi kom till MVC, då blev det liv på en gång!
Vi blev inbokade på föräldramöten som vi ska gå på tre gånger, samt ett besök på Förlossningen för info om hur allt komemr gå till när det är dags!
Jag fick även veta att mitt blodsocker låg högt. 8,3. Man bör inte ligga över 8-9, så även om jag inte är i riskzonen ännu, så ville min BM att jag skulle få en remiss till sjukhuset där dom gör koller. Man får fasta en hel dag och så tar dom prover och mäter hur min kropp tar hand om sockret genom tester.
Så nu blir det till att minska ner på sockerintaget och för mycket kolhydrater. Inga fler frosnningar i socker-cravings. Kommer såklart inte sluta helt med sockret och så, men absolut minska på det!
Vår-och sommarglassarna kommer jag inte vilja vara utan!
Fick även höra att en matsked kanel om dagen gör så att både GI och blodsocker-nivåerna går ner. Så det ska jag inför som morgonrutin!

Ja, så allt är bara bra med bebisen och jag behöver bara tänka på sockret jag äter. I övrigt är allt prima!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0