Inga större rörelser än

Går och väntar och känner på magen varje dag nu. Vill att det ska kännas en spark eller mera rörelser. Men jag känenr inte så jättemycket ännu. Har tendenser till sparkar. Känns som en luftbubbla i magen! Annars känns det inte så mycket. Men jag får inte sova som jag vill. Ligger jag på en sida för länge, känns det obehagligt i magen, så jag måste vända mig. En bestämd liten krabat därinne!

I övrigt mår jag hyffsat. Fortfarande nån illamående-dag per vecka, men mest den dagen jag är som tröttast. Då orkar min kropp inte riktigt med.
Har jobbat en heldag och en halvdag den här veckan, och det blev nog lite mycket. Mina höfter känndes som dom skulle gå sönder igår. Men det är troligen överansträgning av fogarna. Har gått för mycket i trappor och står ju hela dagarna då jag jobbar. Får börja ta det lugnt. Har köpt hem foglossningsbälte som jag tänkte börja använda i förebyggande syfte.
Det gör ont dagligen bak från precis ovanför rumpan och sträcker sig runt höfterna och fram till blygdbenet ungefär.
Jag får hålla mej från att gå och stå för mycket. Speciellt trappor är värst.
Men jag hoppas jag slipper få sån där ond foglossning, och hoppas att mitt förebyggande med bältet ska underlätta lite i alla fall.

Tog på mig mammabyxorna idag, för jag kännde för att ha några sköna byxor. Åh, va skönt det var! Känns som att ha mjukisbyxor fast man har jeans! Underbart!!!
Känns liite tidigt att ta på dom ännu, för jag kan ju ha mina vanliga jeans med hårbands-tricket i gylfen.
Men jag tror nog allt att jag kommer ha mammabyxorna vissa dagar ändå!

Har börjat kika igenom våra kassar av vad vi egentligen har fått för babykläder. Storlekar etc. Det är mycket! Men mest i storlekarna 80 och större, så dom låter jag ligga sålänge. Men några plagg från när jag var bäbis har jag lagt i en kassa försej, för dom passar perfekt för den nyfödde lilla.
Har även köpt ett stort klädpaket på Tradera. 16 delar med bodys etc. Suveränt! Fick det till riktigt bra pris också!
Ser fram emot när det kommer på posten!

Vad ska man äta? Har noll inspiration till att laga mat. kan heller inte stå för länge vid spisen nudå (höfterna...). Så vad ska man göra och äta!? Börjar helt tappa ideérna om mat...
Idag köpte jag en bakelse och åt till lunch. Gott! :)
Har gått ner en massa i vikt också, för att jag mått så dåligt tidigare. Men huvudsaken är ju att bäbisen tar det den behöver.
Jag äter det jag får i mej och har lust att äta nu känns det som. Nyttigt eller ej!

På söndag ska jag på Gravidfika! Vi är tre tjejer som ska ha bäbis i sommar allihop, så vi ska träffas och se om vi kommer bra överens! Ska bli riktigt kul! Änsålänge har vi bara pratat över nätet. Men man kan ju hitta en vän!
Skönt att ha nån som är mammaledig samtidigt om inte annat!

Ne, nu ska jag ta och fixa mig lite. Ska fika med en kompis nu i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0