Bäckenbottenmätning

Nu har jag varit på röntgen och fått mitt bäckene mätt, och jag kommer klara att föda "normalt"! Behöver inget planerat snitt! Känns jätteskönt att veta! Jag låg precis på gränsen, så det går med lite trixande vid förlossningen. Säte kan jag inte föda, men bebben ligger fixerad med huvudet neråt, så det ska inte vara några problem!
Lättad att få veta i alla fall så jag kan förbereda mej mest på vaginal förlossning nu.
Livmoderstappen var mjuk också, så det börjar närma sig. Bara för bebben att titta ut :)
Förvärkar har jag till tusen varje dag, så jag bara väntar på att det ska hända nått "på riktigt". Börjar redan bli less på att vänta, och ändå är jag bara i nedräkningen ännu.
12 dagar kvar till BF!

Jag har sytt och sytt dom senaste två dagarna. Fått pausa en del emellanåt, för bebben gillar inte när jag sitter för länge. Men jag har lyckats sy hela ÅTTA bäddset till vagnarna/vaggan!!!
Känner mej riktigt duktig. Vi hade bara köpt två set, så känndes lite lite. Men inte riktigt hittat några fler till vettiga priser. Men så fyndade jag en massa tyg på Ohlssons tyger och IKEA. Så av dom tygerna blev det bäddset! Här är allihopa:



 


1. Oranget retro med blomrankor.
2. Orange- & rödmönstrat retro.
3. Rött med stora blommor.
4. Svart med fantasimonster & randigt kuddfodral.
5. Beige/vit/svart-randigt. Vit baksida på påslakanet.
6. Vitt med stora svarta blad & två olika örngott.
7. Silkesaktigt tyg i turkos/vit/brun-randigt. Vit baksida på påslakanet.
8. Turkost med bruna söta små apor.

Tänk vad man kan fynda fina tyger. Kostade nästan ingenting & det blev många bäddset av det, och ändå mycket tyg över.
Sydde även en liten snuttis av ap-tyget! Och alla funkar i båda vagnarna och vaggan! Bättre kan det ju inte bli!

Får se vad jag hittar på som nästa projekt för o skynda på dagarna. Stöka lite mer kanske. Sitta är mest jobbigt.

Magen min är fortfarande inte så stor, men det känns att bebben tar plats. Det är mest hårt o benigt därinne, o jag har svårt o böja mej för magen är så "hård".



Har även blivit lite mindre rörelser, då bebben har det ganska trångt nu. Men en hel del buffar o knuffar är det ändå!
Åh, vill så gärna veta vem vår "Lilla Bu" är. Är det en Tuvalisa eller Love!!??

Nej, nu måste jag vila lite. Krille är på match, så han borde komma hem snart, så får jag lite sällskap! :)

Måste ju förresten bara visa ena bäddsetet i vagnen:





Kommentarer
Postat av: Emma

Jättefina bäddset!! Ska nog också sy egna om jag bara hittar ngt bra tyg som jag gillar men bör nog gå rätt lätt om jag bara hittar rätt sort... är urkass på att veta vilka sorters tyger man använder till vad :(

2008-08-11 @ 22:07:16
Postat av: Tina

Tack så mycke! blev lite blandning av tyger. En del lite strävare o en del mjukare. Använde lkan som baksida på några, då blir dom lite mjukare!

Bomullstyger är nog bäst egentligen :)

2008-08-12 @ 13:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0