BB-väskan

Nu har det blivit dags o packa väskan för BB. Känns som jag tagit med så mycket. Men hellre det än att man har för lite med sig.

Bebben får:
* Kläder för 3-4 dagar:
två omlott-tröjor med "trosor"
två långärmade bodys
två kortärmade bodys
tre mössor
två strumpor
* Blöjor
* Två skallror och en gosedjurskanin
* Två sagoböcker jag kan läsa ur
* En mysig fleecefilt & kudde
* Två nappar (en GIF-napp, bara för pappas skull!)
*Två spyhanddukar i frotté
* Tvättservetter



Till mej har jag packat:
* Mysbyxor & ett par vida, sköna bomullsbyxor
* En trekantsbh/topp att ha vid amningen (ska även köpa apotekets bh) & sköna trosor till det
* Tre amningslinnen
* Ett halternecklinne
* Ett nattlinne som är amningsvänligt
* En skön tröja
* Tofflor
* Bindor och trosskydd
* Parfymfri tvål, schampo & deo
* Neccesär med lite smink (behöver den nog inte, men vill ändå ha med)
* Amningsinlägg
* Bröstvärmare
* En rejäl godispåse & dricka (CocaCola)
* Korsord & en bok att läsa
* Småpengar till ev. behov av nått från godisautomaterna
* Ev. en morgonrock om jag hinner köpa den

Pappa ska ta med sig:
* Några t-shirts
* Underkläder
* Bok att läsa
* Datorn att tidsfördriva med
* Nått att äta på & nån dricka

Sen ska ju såklart mobilerna och kameran med laddare med!

Tror vi har lyckats få med det mesta! Förhoppningsvis, för väskan är full!
Känns skönt att väskan står där, färdigpackad ifall att! Kommer säkert dröja innan bebben tittar ut för det, men ändå slipper man ha den att tänka på.

Vi har nog även lyckats inhandla allt vi behöver i hemmet till bebben. Har visserligen bara två omgångar sängkläder till vaggan och vagnen. Men känns som vi säkert hinner köpa några fler!
Kom även på att det vore mysigt med en saccosäck eller liknande o ha i vardagsrummet o lägga bebben i på dagarna.
Så ska nog kika upp om man kan hitta nån fin sån nånstans till bra pris!

Och nu är nästan alla kartonger uppackade, så mitt tidsfördriv under nedräkningen nu är färdigt. Så försöker hitta på saker att göra. Men usch vad rastlös man kan bli!
Är ganska exakt 2 vekor kvar nu innan BF, men vill ju helst slippa gå så länge. Vad ska jag hitta på!!??

Har upptäckt dom söta "små brokiga barnen" som illustratören Stina Wirsén ritar. Hur söta som helst! Så har lite småfunderingar på att inreda barnrummet med o rita dom lite här o där, sen när väggarna är målade.
Eller iallafall ha dom på tavlor!



O nu har jag haft förvärkar i två dagar. Har kännts riktigt mycket. Var hos BM igår och bebben ligger fixerad. Men då blir det ju självklart helt lugnt idag utan ens några sammandragningar knappt. Men ska på bäckenmätningen på måndag, så kanske bebben väntar lite till, så jag vet hur det blir med snitt eller inte.
Vi längtar iallafall så mycket efter den lilla nu. Vi är redo för dej!
O jag känner mej inte alls nervös inför förlossningen, snarare förväntansfull och ser det som en spännande utmaning.
Fick säga till BM om vi hade några speciella önskemål under förlossningen. Men vi har inte så mycket krav kring det. Jag vill ha lavemang om det hinns med, och sen vill jag prova med lustgas bara sålänge som möjligt. Även prova olika ställningar och att barnmorskan som förlöser går igenom händelseförloppen så jag vet vad som händer hela tiden.
Så vi vill mest bara se hur det går och anpassa oss därefter.

Ja, nu är vi redo för bebbe!
Ska tvätta det otvättade av kläder, spjälsängsskydd och sängkläder idag. Sen är allt klart!
Vi har även fått kissarna att förstå att dom inte får ligga i vaggan och spjälsängen, och låta bebbens leksaker vara!
Min goa kompis/granne har fått extranyckeln, så hon kan mata kissarna och sånt, ifall det skulle bli dags närsomhelst.
Ja, allt är ordnat!
Kom nu lilla bebis, så vi får se vem du är!!!

Kommentarer
Postat av: Solblomma

Åh va spännande att det snart är dags! Nyss hemkommen från BB (med Emilia, idag 1 v och 4 dgr!) kan jag tipsa om att flera filtar var bra att ha + många bodys :o)

Solblomma fr kattforum.se

2008-08-08 @ 19:55:38
Postat av: Tina

åh, va spännande för dej nu me lilla Emilia!

ska se till så jag har filtar o bodys med. Har nästan packat klart väskan. Tack för tipset!

2008-08-12 @ 13:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0