Magen börjar växa

Nu känner jag mer och mer att kläderna börjar bli lite trängre. Mina linnen börjar strama lite i ryggen, och min mage har börjat puta. Det ser väl mer ut som jag frossat lite mycket i godsaker kanske, men det är ju ändå en putande mage!
Jag kan bara ha två av mina gamla bh:ar, så brösten har växt en del. Har även lite ont i bröstvårtorna lite till och från.
Va ju bara tvungen och ta första bilden på min mätta mage:



Det syns ju att jag i alla fall har nånting därinne! Börjat köpa en storlek större på linnen, för än vill jag inte ta mej över till mammaavdelningen!

Mitt illamående har varit lite till och från. Det går ofta 3 dagar då jag mår riktigt bra (sålänge jag äter en gång i timmen), till dagar som är lite sämre då jag mest är trött och då mår jag oftast mest illa på mornarna.
Men det känns skönt att ändå ha flest bra dagar!

Våran nyköpta, stora säng är helt uuunderbar! Jag sover så skönt! Det är bara kudden jag inte riktigt blivit vän med än, måste nog hitta en mjukare.
Jag behöver bara upp och kissa en gång per natt nu! Skönt! Har gjort som min BM sagt och dricker bara mitt vatten fram till två timmar innan jag ska gå och sova. Det hjälper faktiskt mycket. Sprang på toa 3-4 ggr/natt förut.

Längtar tills på onsdag i nästa vecka för då ska vi göra det andra ultraljudet!
Jag har börjat drömma om att vi lyssnar på hjärtljuden nästan varje natt. Känner även av lite när bebisen rör på sig. Det blir som något sorts sug i magen. Ibland måste jag även lägga mej på sidan, för det känns för obehagligt att ligga på rygg.

Men i stort sett så börjar jag må bättre nu! Jätteskönt! Även maten går bättre att behålla! Men jag undviker helst varm mat.

Kommentarer
Postat av: Elin

Mammaavdelningen behöver man egentligen inte gå till alls (förutom för byxor då kanske) när det är sånt här mode, det går att hitta bra tunikor och linnen nästan överallt som funkar hela graviditeten. Mammakläderna har ju en tendens att vara... eh... fulare än andra kläder ;)

Ang. kommentaren på Elliots blogg så är overallen från Lindex. Får mycket beröm för den och jag älskar den också.

// Elin :)

2008-02-22 @ 11:52:07
URL: http://lillae-07.blogspot.com
Postat av: Tina

Ja jag har bestämt mej för o köpa så lite som möjligt från mamma-avd. Har hittat långa linnen på Cubus som funkar prima, och mina vanliga jeans kan förhoppningsvis funka så länge som möjligt med gummisnodd-knepet ;)
Har ett par mammabyxor inköpta iaf, blir kanske några sommarbyxor också, men i övrigt tror jag det blir "vanligt" mode bara! :)

O jag har fått tag på en sån där uursöt overall från Lindex! Tack så mycke!

2008-03-23 @ 19:31:33
URL: http://tinali.blogg.se/gravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0