Första ultaljudet (v 11)


image2

4,3 cm från rumpa till huvud!
Jag är gravid i vecka 11!

Var på första besöket hos en privat BM. Jättegullig är hon! Bara att ringa om jag vill komma på UL eller undrar något!
Ska ändå fortsätta gå till MVC i centum för allmäna kontrollerna!
Har ett till UL inbokat den 27 februari på MVC, så ska nog göra det också. Får man se hur mycket den lille har växt också! Kanske höra hjärtljuden då också kanske.
I tisdags såg vi "bara" hjärtat där bultande för fullt, men vi lyssnade inte.

Fick tabletter utskrivna mot det värsta illamåendet av min privata BM. Kan vara bra att ta dom dagar jag ska jobba!
I övrigt såg allt jättebra ut och BM sa att det bara var bra att jag mådde illa och var trött, för då stod allt rätt till! Nog enda gången man är nöjd att höra att det är bra att man mår illa!

Kommentarer
Postat av: Medea

Vad mysigt med UL! Och kul att ni fick göra det så tidigt, vi fick vänta ända till v. 18 (som senare visade sig vara v. 19) innan vi fick se våran lilla. Helt otrolig känsla, innan var det så svårt att förstå att det faktiskt var en liten mini-människa därinne! Stort Grattis till både dig och Krille! :-)

2008-01-31 @ 16:54:22
URL: http://medeas.blogg.se
Postat av: Hanna

Ååååh vad jag blir avundsjuk på dig som har bild på din lilla. Fast jag är också i v.11 så jag kan ju låtsas att det är min, de borde ju vara rätt lika varandra. :D

2008-02-01 @ 18:42:37
URL: http://hannas-litna.blogspot.com/
Postat av: Tina

Medea: Ja visst är det underbart med UL. Jag vill göra nytt varje vecka! hihi
Känns skönt att få göra det så tidigt, lite mer bekräftelse på attd et faktiskt är en krabat där inne!

Hanna:
ja dom ser nog ganska lika ut, så du får kika på mitt sålänge :)
va kul att du är i samma vecka!

2008-02-12 @ 14:45:40
URL: http://tinali.blogg.se/gravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0