Positivt

Den 9 januari låg jag hemma i vinterkräksjukan, men tyckte inte riktigt min kropp känndes som den skulle utöver det heller. Så jag bestämde mej för att göra ett grav.test. Jag mådde så illa av sjukan och var så trött, så när dom två minusen stirrade mej i ansiktet blev jag bara sur. Det skulle ju vara ett plus!
Jag förstod ingenting och slängde bara stickan och fortsatte ligga i soffan och må dåligt.
En vecka senare, inte så mycke bättre från min sjuka, tog jag ett test till. Denna gång läste jag lite nogrannare medans minuten gick. Det blev två minus, två starka minus! Jag tittade på info-bladet och insåg att jag var ju gravid!!! Överlycklig messade jag en bild på stickan till min man! Det känndes så pirrigt och underbart!
Samtidigt som jag insåg hur dum jag varit för en vecka sen, då testet ju visat positivt då också!
Men det var ju nästan bara bättre, för då kunde det ju inte vara fel!!!

Jag bokade tid på MVC och vi fick gå på ett info-möte. Hade lite frågor och fick lite information om kroppend upp och nedgångar nu i början av graviditeten.
BM räknade på när jag blev med barn efter mina symptom och när jag hade sista mensen. Det blev lite svårt, då vi var i Thailand i december och jag sköt upp mensen då. Men BM trodde i alla fall att jag blev med barn redan innan resan. Redan i slutet på november!
Så istället för att vara i vecka 6 som jag trodde att jag var, så var jag mer sannolikt i vecka 10!
Det känndes helt okej, närmare till dom kritiska veckorna är över! Vi skulle bokas in på tidigt UL så dom fick mäta bebisen och komma fram till ett mer exakt datum!
Fick tid den 27:e februari!!?? Känndes ju inte alls som ett tidigt UL. Det är ju långt dit!
Pratade med min svärmor och ska nog gå till en privat barnmorska istället. Får lite förtur där, så det tackar jag ju inte nej till!
BM i Centrum var ju jättebra, hon kunde svara snabbt och pålitligt på alla frågor och det känndes bra. Men tror man kan få lite mer uppmärksamhet från en privat BM.
Så förhoppningsvis får jag ett tidigare UL än i slutet på februari!

Just nu känns allt spännande och samtidigt lite läskigt! Allt som måste planeras inför framtiden. Dom här månaderna kommer nog gå snabbt känns det som...

Har berättat nyheten för mina närmaste i familjen! Släkten får veta när dom 3 månaderna gått och när jag gjort UL!
Alla som fått veta har verkligen blivit jätteglada för vår skull! Tänk att vi nyss gift oss och nu ska vi ha barn!
Vuxenpoängen ramlade in drastiskt på en gång!
Jag är så lycklig! och GRAVID!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0