Nedräkning?

Nu har jag inte uppdaterat på tok för länge! Har varit semester och allt därtill!
Bröllopsfesten vi hade blev mer än lyckad! Nästan hela min släkt dök upp, och det blev så trevligt o var så kul o träffa alla! Vi åt mumsig smörgåstårta och grillade och åt jordgubbar med glass. Fick en massa fina presenter och lyckönskningar. Alla tyckte jag var så fin med min mage och min klänning!
Kunde inte ha bivit en bättre fest!

Och så har vi flyttat! Äntligen! Nu har vi lämnat den andra lägenheten helt. Efter flera veckors utdraget flyttande med lite grejer i taget, känns det så himla skönt att äntligen få lämna den! Saknar den faktiskt inte heller så mycket som jag trodde jag skulle göra! Men det är ju bara bra, för då trivs jag ju verkligen här i nya! Men vore väl konstigt annars, med uteplats, större yta och så himla bra läge!

Vi börjar även inse att nedräkningen börjar nu. Snart kommer vi ha ett litet pyre här hos oss! En liten till individ att älska! Det är nästan läskigt hur mycket man redan tycker om krabaten, fast den ligger i magen!
Mina gravid-vänner har alla fått sina små älsklingar nu! Så det är bar jag kvar! Sååå underbart söta är dom allihopa, så jag blir alldeles bebistokig!
Men ändå känns det bra att våran är kvar i magen. För nu när flytt och allt är avklarat och vi har börjat bo in oss och trivas så känner vi oss mer redo nu. Innan hade varit lite mitt i stöket. Men jag har sagt att om en till två veckor får lillen gärna kika ut näromhelst!
Vi har även inhandlat det sista viktigaste till bebben. Bara några småsaker kvar, som inte är sådär akut. Så det avvaktar vi med och ser vad vi känner att vi behöver!

Mycket har vi i alla fall inhandlat till både hem och bebben! Det är kul att flytta och förnya livet lite!
Vi har även varit och hämtat vaggan som Krille låg i när han var liten! En underbart fin furuvagga i jättebra skick! Så den har vi ställt bredvid vår säng, redo att ta emot lilla bebben! Har även hunnit fixa till lite i barnrummet. Gungstolen och spjälsängen står fint på plats!

 

Målningen av sovrummena blir fördröjd, då målarna så lägigt gick på semester nu. Så vi får se när det blir av. Vi får säkert vänta över 1 månad till skulle jag tro. Känns lite trist och olägligt o få målat när bebben precis är kommen. Men men, det får bli som det blir! Ska bli skönt när allt är klart sen!

Har fått sjukskrivning nu fram tills jag börjar ta ut mammapenningen. Min foglossning har blivit lite värre (säkert för att jag gjort lite för mycket än jag borde med flytten, men det gick ju inte att låta bli!). Och även ryggen börjar göra lite ont, för jag börjar ju bli lite tyngre. När jag stökat som mest har jag haft sammandragningar och förvärkar til tusen, så när vi var hos BM sa hon att bebben ligger "tillrätta" och knappt var ruckbar. Inte helt fixerad, men ändå i rätt position. Så hon beordrade mej att ta det lugnt och vila mycket!
Känns i varje fall skönt att inte behöva gå tillbaka till jobbet. För då kan jag  börja förbereda mig lite och samtidigt pyssla i lugn o ro det som är kvar att packa upp och så i lägenheten! Men också ta det lugnt och vila såklart!

Jag i vecka 37, på uteplatsen i nya lägenheten!:



Ne, en stunds solande i nya utemöblerna med nya dynorna tror jag låter som en bra idé just nu!
Ska fortsätta läsa på boken "Att föda".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0