Trött

Nu börjar jag bli allt tröttare. Känner att kroppen är tung, och det är riktigt trångt i magen. Det mesta känns jobbigt att göra. Sitta för länge går inte, då bebben känner sig ihopklämd och börjar röra på sig "agressivt". Ligga på sidan går ganska bra, men det blir tungt på den sidan jag ligger. På rygg kan jag inte alls ligga, då får jag knappt luft.
Kan bara gå mindre sträckor, då sammandragningarna och förvärkarna gärna gör sig påminnda då.
Orkar inte stå för länge heller, på jobbet får jag sätta mej ner så ofta jag bara kan.
Ja orken är inte den bästa direkt.
Så nu börjar man känna mer o mer att man bara vill trycka ut ungen!
Samtidigt är det lite mysigt att magen blivit så stor och så mycket hårdare. Man känner bebisen nästan hela tiden när man lägger handen på magen. Det är mer tydliga rörelser, mer som knuffar, än som sparkar. Det gör nästan ont i magen ibland, så det märks att det är armbågar och knän som bumpar i magen! Livlig som våran lilla krabat är, så blir jag nästan trött i magen.
Krille tycker rörelserna är spännande. Lite "roligare" när man nästan kan ta tag i en armbåge eller fot.
Barnmorskan sa att lillen lagt sej "tillrätta" med huvudet neråt, och eftersom jag inte är så stor, o det är trångt i magen så kan bebben inte röra så mycket på sig heller. Så lär nog stanna med huvvet neråt!
Men det känns ju bra, då det är närmare till fixeringen.

Skulle inte göra mej nått om bebben ville komma redan nu *s*
Men vi har lite kvar att fixa först. Vi har fått nycklarna till nya lägenheten, så vi har varit där och mätt lite för nya inköp.
Fastighetsvärden måste ordna med tapetsering i sovrummena också. Dom vill måla om, men jag vill egentligen hellre ha tapet. Så ska se om man kan prata med "målarna" och se om dom inte kan tapetsera istället!
Vill ju gärna ha det gjort så snart som möjligt, då jag inte direkt vill att det ska vara målarlukt när bebben kommer...
Men känns skönt att lägenheten är våran nu iallafall. Vi kan komma och gå som vi vill, så vi börjar småfyltta lite om en vecka ungefär. Sedan kör vi en storflytt mot slutet av månaden.
Kommer sakna en massa med nuvarande lägenheten. Alla härliga takfönster och ljuset. Men samtidigt känns det skönt att få en lägenhet med uteplats och allt. Men har alltid varit lite sådär fjantig när jag ska flytta. Man har ju bott in sig och kärat ner sig i sitt hem, så alltid svårt att släppa det.

Skulle ha jobbat idag, men det gick inte alls. Jag var på tok för trött. Orkade knappt ta mej upp från soffan o göra mat. Så jag blev hemma. Kanske lika bra.
Har packat lite till avfärden till Västerås imorrn. Min väska blev inte ens full!!?? Visst har jag mindre "tjockis"-kläder o välja bland, men jag brukar ändå lyckas fylla en väska. Har jag blivit tråkig o bara har samma kläder!!?? Jag vet inte. Men det kanske bara är skönt att ha lite plats i väskan. Nån gång ska väl vara den första :)

Ska åka igenom Uppsala också på vägen tänkte jag, så vi kan smita in på Babyland och hämta ut en gratis blöjhink där. Var en massa bra saker man får i den, och gratis är ju gott, så måste passa på. Har i varje fall vägarna förbi där när vi åker.



Har planerat och beställt mat till festen nu också. Så det mesta är fixat. Hade tänkt dekorera lite måttligt bara, men min far ville gärna att det skulle vara lite mer. Så jag fick plocka ihop lite mer saker. Så det ska nog bli fint!
Kommer runt en 50 pers. Ska bli kul att få träffa släkten. Var ett tag sedan.
Har även sytt lite på klänningen jag ska ha. Har nästan tröttnat på den innan jag ens haft den. Har en annan i backup ifall jag absolut inte får lust att ha den andra. Men jag satt och sydde, för hand, i flera timmar på den. Fick tråckla, då jag tänkt att jag ska kunna använda den efter graviditeten, och tyget var för skört för att sy på maskin med och sen sprätta sömmarna för framtida bruk. Så det blev att tråckla lager för lager, söm för söm. Var måttligt rogivande, då jag fick vila en massa gånger emellan. Bebben kännde sig lite klämd när jag satt där sådär länge, så fick vila magen ibland.
Men klar blev den! Och riktigt bra sytt också, så jag är nöjd!

Fick hem Ellos höstkatalog idag! Det är ju så mysigt med alla stickade plagg!
Kikade i den som vanligt (älskar btw lukten av nytryckt modekatalog *modenörden smyger sakta sig tillbaka*), och markerade sidorna med jag-vill-ha-plagg!
Men tänket om kläder som kan passa är så annorlunda nu. Det mesta jag markerat är med knäppning upptill, så jag lätt ska kunna amma. Alla plagg måste vara praktiskt nu. Har verkligen kommit in i tanken att bli mamma åt den lille. Nu kommer jag amma uppåt ett år, och behöver kläder som fungerar i amnings-situationer, så jag slipper krångla. För jag orkar absolut inte krångla, sånt avskyr jag. Är för bekväm för det!
Men jag hittade ändå en hög fina plagg som jag kan tänka mig!

Sen får såklart ekonomin spela in lite också. Blir ju inte jag som får prio ett i inhandlande av kläder nu!
Men lite ska jag nog unna min garderob!

Nu äntligen är det semester i alla fall! I nästan 3 veckor! Så himla skönt!
Börjar med veckan i Västerås med Power Meet, Bröllopsfest och lite sånt. Sen åker vi hem igen och börjar vår inflytt i nya lägenheten.
Ska även rensa ut i vår nuvarande lägenhet och slänga en massa onödigheter. Så ska vi inhandla lite nytt till nya lägenheten och fixa fint där.
Ska inhandla en del sista grejer till bebben också. Vi ska åka o kika på vaggan som Krille hade när han var liten. Se om den är i bra skick. Annars ska vi köpa en annan vagga begagnat av en släkting.
Och så ska vi bara njuta, ta det lite lugnt emellan flyttandet och allt och bara umgås, då vi har semester tillsammans jag och Krille. Sen blir det ju inte direkt så många lugna stunder på tu man hand. Så vi får utnyttja semestern tillsammans så mycket vi bara kan!
Får se sen om jag går tillbaka och jobbar mina två veckor innan jag ska ta ut mamma-ledigheten. Beror ju på hur min kropp orkar. Är envis och vill ju så gärna jobba, men jag MÅSTE lyssna på kroppen!
Men orkar jag, så ska jag jobba fram till tre veckor innan BF.

Men nu ska jag ta och gosa lite med kissarna. Måste ju vara utan dom massa dagar nu. (Alltid lika jobbigt, dom e ju mina små "bebisar"). Och så ska jag ta det lugnt i soffan. Blir en vilodag, så jag mår bra resten av veckan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0