Första seriösa inköpet

Barnen hus hade galna priser på babysaker förra veckan. Det var extraöppet på kvällen då priserna gällde, och det var TOKmycke folk. Det var fullsmockat utanför entrén långt innan dom skulle öppna! Folk blir tokiga när det är rea! När vi släpptes in hade några redan hunnit rusa igenom hela affären och roffat åt sig saker och var på väg ut innan vissa av oss ens kommit in!!!
Vi flöt med i folkmassan och kollade lite snabbt på barnvagnarna som var ett av specialerbjudandena, men det känndes lite för pressat att bara ta en vagn och försöka få den genom folkmassan till kassorna, utan att vi egentligen hunnit kolla mer på den. Så vi va inte riktigt redo för vagnköpet ännu kännde vi.
Längre in i butiken (när vi lyckats tränga oss dit) va nästa erbjudande som gällde bilbarnstolar. Jag tänkte att det skulle vara en vanlig svart tråkig. Men det va faktiskt en riktigt fin i brunt, så den snabbade vi åt oss en kartong av, och så tog vi också en babyvakt som var nedsatt över 200 kr!
Kartongerna med bilbarnstolarna var ganska snabbt slut, så vi hann precis ta en i lagom tid! Vi stod och köade i ca en timme. Men det va det värt! Dom bjöd på vindruvor, godis och vatten! Dom visste att vi gravida behövde lite förfriskningar på vägen!
Vi betalade under 1500 kr för både bilbarnstolen och babyvakten! Helt otroligt pris! Stolen var nedsatt över 700 kr!!!

Här är den fina stolen, Akta Graco Logico S och babyvakten TopCom babyphone:

 

Så nu har vi gjort vårt första riktigt seriösa köp! Nu börjar man mer och mer inse och planera inför den lilla knoddens tillkomst!
Det har blivit några småsaker också, som nån snuttis och lite kläder, men inte så mycket.
Var hos pappa över helgen och rotade igenom kartonger vi fått med kläder av min "moster". Hur mycket som helst!
Plus en spjälsäng!!! Jag rensade ut som minsta plaggen och tog hem dom, tillsammans med kläder jag själv hade som nyfödd som mamma sparat åt mig!

En på min mans jobb har även erbjudit att sälja en liggvagn till oss. Vi kikade på den idag och den verkar vara i sitt fulla skick. Tydligen rätt lite använd, så troligtvis ska vi köpa den!

Köpte ett lösnummer av en tidning som heter Mama Gravidbibeln. Måste verkligen rekommendera det nummret. Det stod jättemycket bra i den! Jag blev nyfiken på något som hette Dykförlossning. Man dyker ner i sig själv och är heeelt avslappnad, utan bedövningar etc. och föder helt naturligt och låter kroppen sköta själva förlossningen själv. Många som lyckats föda utan större smärta så tydligen. Ska kolla upp lite mer vad det innebär, för det lät intressant!

En månad kvar nu bara innan vi får absolut fastställda BF! Då ska det genomgående UL ske. Jag längtar faktiskt dit!

Min mamma tycker min mage var "gulligt rund" nu! Den har växt lite mer sen förra veckan, så man märker förändringarna ganska mycket! Längtar tills jag kan känna mer än bara sugen, så jag får känna en spark eller liknande!
Men det är ändå så underbart att vara gravid, mitt i all trötthet och illamående, så är det ju dagar som idag då jag mår bra!

Har sett att Åhléns har jättemycket sött i bebisväg. Måste ta mig dit nån dag och kika!

Kommentarer
Postat av: Medea

Åh, vad kul att börja shoppa lite! Även om det känns som om det är lääänge kvar så kommer det att gå hur fort som helst. Jag har bara 2 veckor kvar nu, men det känns som om det var igår jag var på inskrivning på MVC. :-) Kram

2008-03-06 @ 11:11:21
URL: http://medeas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0