Moderskänslor

Nu när magen har börjat växa en del och det verkligen syns att jag är gravid, har jag fått mer moderskänslor. Jag tycker alla barn runtomkring är så söta. Jag studerar andra föräldrar hur dom gör med sina barn. jag läser artiklar om vad man kan tänka på när det gäller uppfostran och speciellt om första tiden, och anknytningen, med bäbisen.
Jag gråter till blöjreklamerna med söta bäbisar!
Barnpsykologen, Louise Hallin, som är med på Nyhetsmorgon ibland tycker jag har mycket vettigt att säga! Jag följer serien Sjukhuset och är mest intresserad av o se förlossningarna. Känns lite som en hint om hur det kan bli. Ska även bli spännande att se nya serien Barnmorskorna.

Har börjat använda mitt gravidsmycke, bolan, som pinglar nere på magen när man rör sig. Barnet börjar ju höra lite, så jag tänkte vänja mej vid att använda det, så jag kan ha det långt in i graviditeten sen. Ska ju ha en lugnande effekt på barnet, och kan även ha det sen när det är fött, för då känner barnet igen ljudet!
Fick bola-hjärtat av min älskade man i alla hjärtans dag-present!



Har pyntat lite påskigt hemma och gjort det riktigt fint och vårigt!
Känns härligt att komma hem till färgglada färger som lyser upp tillvaron lite.
Har pyntat ett litet påskris och ställt fram vasen vi fick av min syster i "julklapp". Vi har även köpt över 3,5 kg godis!!! Ska det vara påskigt, så ska det!
Såhär fint har vi nu:

   


Kissarna är mest glada över påskriset, som dom gärna leker med fast dom inte får!

Jag måste börja ta fler foton nu, så man kan se hur min mage växer! Glömmer bort det hela tiden! *skärpning*
Men tog några idag, så såhär ser jag ut nu i vecka 19:

  

Har jobbat hela påskveckan och det har gått riktigt bra! Har även klarat dom hyffsat långa dagarna! Måste ju äta mest hela tiden för att slippa börja må illa, men jag börjar lära mej små knep!
Drickyoughurten är min bästa vän just nu! Tur jag har en man som jobbar på mejeri!

Krilles moster har både en vagga och en åkpåse som vi ska få av henne! Tänk vad underbart det är med folk som har det mesta man kommer behöva! Ska även höra med henne om hon har nån gungstol.
Är på jakt efter en vit gungstol att ha när jag ammar, hade jag tänkt!
Det enda vi egentligen behöver köpa är lite småsaker, det mesta "större" ska vi få eller har redan fått!

Min kära vän Linda är i full gång med uppstarten av sitt företag, Rivig Design , där hon och en tjej till, Hanna, ska sälja barnkläder. Perfekt och lägligt!
Jag ska bli en av hennes trognaste kunder hade jag tänkt!
Dom ska ha premiär-visning av sina kollektioner på Vårmässan i Sundsvall i april.
Ska bli spännande!

Min kära lilla syster har fått tag i en så söt overall som jag velat ha jättelänge! Har sett flera små sötnosar som haft den, och nu hittade min syster den på Lindex i Lidköping. Här i Sundsvall har den sålts ut för ett bra tag sen!
Den är verkligen hur söt som helst, och den är MIN! *lycka*
Skadeglädjen var också att min mor tänkt köpa den till min syster (som oxå är med barn), men tji fick hon! Men jag var lite snäll o sa att min syster kunde få ärva den sen om hon ville! :)



O min systers pojkväns syster har en gammal vagn, som jag bara hoppas så innerligt att jag ska få köpa! Det är en riktig retro-vagn från 70/80-talet. Brunt skinn utanpå och orange frotté inuti! Hur underbart som helst! Jag bara hoppas, hoppas, hoppas! Tänkte ha den som extravagn. Vi har ju köpt en bra och rejäl Brio-vagn av Krilles jobbarkompis, till ett kanonpris! (och som är ett måste här i vinter) Men jag vill gärna ha retro-vagnen också. Man kan ju ha den mycket inne, som "dagsäng" o sen kan jag ta den när jag går ut själv på mina promenixer på höstkanten!
Lite söta sparkdräkter i sjuttiotals-stil, som det säljs så mycket av nu, o mej i ett par vida jeans a la sjuttiotalsstil så är det som att förflytta sej bakåt i tiden! Älskar retro-stilen från sjuttiotalet!

Nej, nu är det dags att fixa lite mat! Blir påskmat-rester från igår! Mumsiga hemmagjorda köttbullar, ägghalvor och lite annat gott!

Glad påsk!


Kommentarer
Postat av: Emmy

Vilken mysig blogg! Kikar garanterat in flera gånger. =)

2008-03-25 @ 16:18:48
URL: http://emmy.webblogg.se
Postat av: Tina

Tack så mycke!
Du är så välkommen så o kika tebax! :)

2008-03-26 @ 15:01:39
URL: http://tinali.blogg.se/gravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0