Blodsockernivån normal!

Var på glukosbelastning häromdagen. Mitt blodsocker låg alldeles för högt (8,3) sist jag var hos min BM, så fick en remiss till sjukhuset.
Kl 7.30 på morgonen fick jag göra testet. Dricka en hemsk o söt blandning och sen bara sitta där i två timmar och läsa en bok, för att kroppen skulle bearbeta sockret. Min nivå låg på helt normal från början (4,5) och helt normalt efter testet (4,8). Känndes så skönt! Slipper jag oroa mej för att det kunde varit graviddiabetes, eller risken för att barnet skulle bli diabetiker eller födas stort och svagt.
Nu kan jag lugnt äta sommarglassarna och fika på med mina kära fikakompisar! Ska ju såklart tänka lite på att inte äta socker för mycket, eftersom min nivå antagligen kan stiga rätt lätt. Men ändå en lättnad att slippa tänka på det hela tiden!

Var på första Föräldramötet också. Fyra till par och så vi. Fick reda på lite mer om bedövningsmetoderna vid förlossningen, och var det något speciellt vi undrade över så skulle vi ta upp det under de kommande mötena. Är totalt tre stycken möten. Känns skönt att kunna få svar ifall man undrar över något! Känndes även bra att hon gick igenom bedövningarna lite närmare, då informationsmötet på Sjukhuset var rejält lamt på den biten!

Har även varit på en till fika med gravidtjejerna! Vilka härliga tjejer det är! Känns så skönt att få prata av sig om krämpor och gravidfunderingar med några som verkligen förstår en och lyssnar! Vi är nog alla glada att vi har varandra!
Var lite kul när vi träffades på ett fik då, för bara strax efter oss ramlade ett helt gäng till med magar in! Så där stod vi i fikakön runt 13 gravida tjejer! Dom på caféet måste nog haft ganska roligt åt den synen!
Tydligen ett gäng som ska föda månaderna efter vårt gäng! Kul att vi lyckades hamna på samma fik vid samma dag och tid bara! *s*

Börjar fundera på vad som egentligen behövs till amings-perioden i klädväg etc.
Så svårt att veta! Tycker dom flesta amnings-toppar inte alls rymmer en stor byst! Jag vill ju inte gå upp en massa storlekar bara för bysten, och så sitter dom urkasst. Så ska försöka hitta några amningslinnen som inte är avskurna under bysten, och sedan köra på omlotts-toppar från "vanliga" klädavdelningar.
Har även köpt en amininströja med förstärkt fleece-del över bysten. Tror den kommer bli guld i sensommar/höst på grillkvällarna när man ska amma!

Fick en ansiktbehandling (60 min), av mina underbara svärföräldrar, i födelsedagspresent! Kommer definitivt uttnytja den efter förlossningen nångång. Kommer nog bli underbart då!
Skämma bort sej lite när man bara känner sig trött!

Planeringen till Bröllopsfesten i juli börjar kännas mer och mer angelägen! Det är lite mer än man tänkt sig att fixa!
Min far har fått tag på partytält och jagar stolar och bord! Jag har börjat kika upp matförslag och dekorationer.
Jag längtar ändå lite. Ska bli kul och pyssla ihop allt! Och kul och få träffa hela släkten! Risken finns väl att min mage får lika mycket uppmärksamhet som lyckönskningarna till äktenskapet! :) Sen är ju min syster och min kusin också med magar!

Har iallafall hittat en alternativ klänning som jag kan ha på festen! En vit virkad från Ellos! Köpte ett långt linne o ha som underklänning på Gina Tricot till den. Ett sidenband i midjan och den blev riktigt fin! Visar fint min mage också, då den är följsam och figurnära!
Har även beställt en klänning i benvitt från Haléns som jag verkligen hoppas ska sitta ännu finare, då den egentligen är mitt första val! Den kommer inte förrns i början av juni, så håller tummarna! Men som sagt, funkar inte den för magen, så har jag iallafall den virkade från Ellos!
(lilla bilden är på den benvita klänningen i helfigur, fast i fel färg bara)
image55image56 

Tänkte locka håret lite kanske och sätta lite hårspännen med blommor i håret!
Vita skor har jag hittat på Skopunkten! Köpte "Tag 3 betala för 2", blev dessa:

  och ett par ljusrosa ballerinaskor med rosett!

Men blir det Haléns-klänningen, så ska jag nog leta efter ett par svarta istället. Kikade in dessa på Skopunkten:
  

Men som sagt, får vänta och hålla tummarna att Haléns-klänningen sitter bra! Gör inget om jag får om-modifiera den lite! Har ju en bra symaskin nu!

Letade febrilt efter en gravid-klänning som var fin, men dom kostade multum dom finaste. Så fick ge upp det sökandet! Vill ju inte spendera för mycket för en klänning jag kanske bara använder en gång.
Men den virkade från Ellos kommer bli en sommarfavorit tror jag, så den kommer jag definitivt använda även sen om det blir den även på festen!

Börjar bli lite trött på mina pennkjolar från Gina Tricot som jag använder jämt och ständigt nästan! Men dom är ju så sköna! Och framhäver ju magen så mycket det går! Men jag har bara dom och mammajeansen som jag växlar mellan! Kanske borde kika på Tradera efter någon sommarklänning och nån mer kjol kanske! Även fast tiden tickar ner, och det bara är 3 månader kvar nu, så går det ju alltid att sälja kläderna sen, eller spara dom till nästkommande graviditet! (vi har ju redan planer på nummer två!)

Ne, nu ska jag ta och vila lite i soffan! Är ju Mors Dag idag, så även vi mammor 2be får ju skämma bort oss lite!
Ska ringa min mamma och gratta henne också!

Kommentarer
Postat av: Madge

Nu kommer jag igen ;-). Vi har barnsäkrat för katterna också ifos. De gillar öppna dörrar här också.
Ett amningsvänligt tröjtips är ha linne med såna spagetthiaxelband (du vet vad jag menar?) och sen en tröja ovanpå det. När det är amningsdags drar du upp tröjan och sen drar ner linnet över bröstet. Hängde du med? Sen ett tips till, köp inte på dig för mycket amningstoppar, jag räknade med att kunna amma, fast vågade ändå inte köpa på mig en massa. Och vad glad jag blev för det, amningen strulade hela tiden och lades ner helt vid 2,5 månad. Självklart ska du räkna med att det funkar, men ha i bakhuvudet att det kanske inte funkar. Så slipper du slösa pengar...
Har du tänkt köpa bärsjal/bärsele förresten? Den har varit guld värd här!

2008-05-26 @ 21:04:00
Postat av: Tina

Jag har bara köpt 3 amningtoppar och tänker inte köpa på mej nått mer! Hade tänkt prova det du tipsade om med tröja & spagettilinne! för det har jag linnen av i överflöd, så då lär jag överleva bra ändå s

Bärsele har vi tänkt köpa! Har fått upp ögonen för en där barnet även kan ligga ner! Ska kika närmare på det! Men vill ha en lite mjukare, så det inte känns så klumpigt!

Bärsjal känns för omständigt för mej s

2008-06-13 @ 15:53:44
URL: http://tinali.blogg.se/gravid

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0