Retro-vagnen blev min!

Är så lycklig, för jag fick köpa Retro-vagnen jag ville ha för en struntsumma! Vagnen var i helt okej skick och min syster ska frakta den till oss i juli! Längtar tills jag får dra vår lilla plutt i den fina vagnen!
Min systers pojkväns systers svärmor var det jag fick köpa den av! :)
En brun retro-vagn i skinn med gult frottéfoder inuti! Helt klockren!
Tyvärr glömde jag ju ta kort på den, men det kommer så fort jag fått vagnen i min ägo!

Så nu har vi en rejäl Brio-vagn för vinter-dagarna, och så Retro-vagnen till hösten och våren (ev. sommaren).
Kommer bli så bra!
Ska köpa till en mjuklift till Brio-vagnen, i någon kul färg, då vagnen bara är svart! Måste ju piffa upp den lite! Vore kul att hitta nån mjuklift som är i lite retro-stil!
Brio-vagnen:

 

Vet inte om jag ska ha en mjuklift i Retro-vagnen också. Kanske. Kan ju i så fall kolla måtten, så man kanske kan ha samma mjuklift i båda vagnarna! Annars funderar jag på att bara bädda lite sött med sängkläder i Retro-vagnen!

Magen växer på, och nu börjar jag känna att det börjar bli lite tungt! Svårare att bara vända mej på nätterna. vaknar oftast och måste nästan sätta mej upp för o vända, annars "hänger magen inte med".
Lite svårare att böja sig ner och komma ur badkaret också. Men det är ju sånt som hör till!
Jag har inte växt så mycket på bredden, utan det är mest magen som putar! Har inte gått upp speciellt mycket i vikt heller. Men försöker hålla min viktkurva någolunda.
Börjat få lite kärlekshantag bak och mina bröst har växt så mycket så jag snart blir en Dolly Parton! Köpt nya bh:ar i betydligt större storlekar än jag brukar ha! Får hoppas dom tänker minska lite sen. Annars kommer dom ju bli gigantiska!
Men hittade fina bh:ar på Lindex faktiskt. Generous är ett bra märke! Trosor köper jag på "vanliga" avdelningen.
Även KappAhl har haft några bra modeller!

Måste hitta en klänning till vår bröllopsfest som vi ska ha i början på juli. Det är ju ganska snart! Jag hittar ingen fin alls till vettigt pris! Måste ju tänka på att magen ska få plats, även om den växt en bra bit till, vilket den säkert kommer göra!
Har försökt hitta nån fin trikå-klänning, men inte lyckats alls! Vill ha nån i vitt, cremefärgat eller gammelrosa tror jag. ljusgult går också bra! Men vart hittar man såna!? Mammasidorna jag kikat på har jag inte hittat nån fin på. Och om jag väl hittat nån har den kostat multum...

Vi ska kika på lägenhet idag! Hoppas så himla mycket att den ska bli våran! Ligger helt perfekt!
Vi fick inte den vi skulle kikat på egentligen. Försökte ju jaga hyresvärden där, men den hann gå till någon annan. Men då fick vi erbjudande om en annan som ser likadan ut, bara att den ligger på en annan plats. men det gör ju inget! Så nu är det bara att hålla tummarna! Den MÅSTE ju bli våran! Börjar känna lite småpanik inför att hitta nån annan annars. är ju faktiskt inte så jättelång tid kvar innan vår lille plutt kikar ut till världen! (lite mer än 3 månader bara!)

Var och hälsade på min syster, kusin och mamma mfl. i Lidköping nu i veckan. Jättehärligt att komma till landet lite! Det är så himla fint där min syster bor!
Men det var också skönt att komma hem igen! Vill inte vara utan Krille en sekund!
Kom bara mer att inse att jag verkligen trivs så bra här där jag bor! Har underbara svärföräldrar, vänner och allt!
Kan inte ha det bättre!
Visst är det underbart där nere på landet och jag saknar min familj och co. Men jag har insett att jag FAKTISKT klarar mej minst lika bra utan dom!

Fick en Graviditets-kalender av Folksam när vi tecknade Gravid-försäkring där. En jättebra bok där man kan skriva tankar, sätta in bilder och bara skriva av sig! Perfekt att ha med sig överallt om man kommer på något! Som ett namn eller vad som helst! Superbra!

Måste ta mig ner på stan antingen idag eller imorrn. Ska köpa en ursöt liten byxklänning och en babymössa på KappAhl, som bara är MÅSTEN! Hur söta som helst! Sens ka jag kika på höga mammatrosor på H&M, börjar tycka vanliga trosor trycker lite i kanterna!

På tisdag börjar även Föräldrautbildningen. Fyra träffar ska det vara, den närmsta månaden. Det roliga är att tjejerna från gravidfikan ska med allihopa (förutom en). Så det ska bli kul!

Nu ska jag ta hand om tvätten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0