Underbaraste underbara leendet

Min lilla plutta bara växer. Nu väger hon 5090 gram och är 56 cm lång! Hon har gått upp två o ett halvt kilo och växt nio centimeter sedan hon föddes!
Och tre månader har hon hunnit bli. Fattar inte hur snabbt tiden går! Snart är väl mammaledigheten slut, hon har börjat på dagis och jag undrar vart dagarna tog vägen *s*

Försöker njuta så mycket som möjligt av all den tid jag har med henne! Finns det nått bättre än att få vara med sin lilla plutt nästan dygnet runt! Även om det är dagar då man bara vill sova och hon bara vill vara vaken, eller hon gnäller och vill ingenting mer än snutta hela dagen. Så är ju det så liten tid av alla glädjestunder då hon ler, myser i ens famn, skrattar eller jollrar under babygymmet. Hon är så underbar! För ibland får man ju det där underbaraste underbara leendet:



Vi har även börjat beta av TLs kompisars dop. Vi var på det första nu i helgen. Jättefint! Dom hade hittat på så mysiga saker på bjudningen efteråt med bildspel och lyckönskningsbok och allt!
Sen blir det nästa dop om två veckor och ett till veckan efter där.
Så lillan får vara fin en massa!

Nu har det iaf börjat blivit riktig vinter med all snö. Var nojjig för o gå dom första promenaderna efter det börjat frysa på. Var rädd att det skulle bli så halt med vagnen. Men det var inte ett dugg halt. Jag halkar omkring mer än vagnen. Den är riktigt stadig och greppar is som snö suveränt! Vi köpte även ett supermysigt skydd till handtaget häromdagen, som man stoppar händerna i. Slipper man ha klumpiga vantar med dåligt grepp. Nu håller sej händerna varma samtidigt som man kan ha tunna fingervantar bara. En av de bästa prylar vi köpt, absolut!
Men det är ju alltid det där svåra med hur mycket man ska klä på lillan. Jag bylsar säkert på henne lite för mycket, men känns som hon hellre får vara för varm!
Här är hon i vagnen på en liten vinterpromenix:


I helgen blir det till att åka till Västerås. Farfar gick bort under all helgona-helgen, så nu ska vi på begravningen. Men känns skönt att han äntligen fick somna in efter ett tags sjukdom. Nu får han vila i frid!
Min syster kommer ju då också med sin lilla Victor, så då får jag äntligen träffa honom, lilla klumpen! Längtar!

TL har även fått en tremänning! Eller "kusin" säger jag. En liten Gus! Supersöt liten pojk, lik sin far!
Här är TLs sötiskussar (Gus & Victor):


Har faktiskt varit lite pysslig också. Gjorde kort till Fars Dag som jag blev riktigt nöjd med:



Det fick svärfar med en flanellskjorta! (han gillar faktiskt såna!).
Till pappa skickade jag ett annat kort jag gjorde och ett kort på honom, hans tant o TL som vi tog förra gången vi var o hälsade på hos dom.
Tuvalisa gav Krille en magisk mugg som framträder en bild på henne och texten "Den bästa TokPappan i världen" när den blir varm. Perfekt till hans morgonkaffe! O så fick han en ifyllnadsbok som hette "Tokboken" där man kan fylla i tokigheterna dom hittar på!

Allt med färger och kontraster och saker som låter och piper är jätteroligt numera tycker TL! Så babygymmet vi köpte har blivit mer populärt! Nu ska det vara leksaker med hela tiden! Och det är ju lite roligare när hon börjat upptäcka sånt. För sova om dagarna det vill hon absolut inte längre! Det är ju småttingar som gör det!
Titta på teve är också kul:



Efter föräldragruppen idag blev vi lite klokare på bilbarnstolar. Vi fick en föreläsning om säkerheten kring stolarna mm. Om trafiksäkerheten, montering och lite sånt. Väldigt informativt möte!
Nästa blir om smakisar och introduktionen till matvärlden för våra småttingar. Lite lagom o få den infon om en månad ungefär, för då har lillan blivit 4 månader och har bara nån månad kvar innan vi tänkte prova smaka!
Faktiskt helt okej föräldragrupp måste jag säga!

Ne, nu ska vi planera helgen lite med min syster.
*en liten dreggelpuss från Tuvalisa*







Kommentarer
Postat av: Linn

Hej, Linn här från kattforum, vet inte om du minns mig, men jag ville bara säga GRATTIS till lilltösen, gud vilken söt unge ni har fått! Underbar! Hoppas allt är bra med dig, och all lycka! Kram//Linn

2008-11-18 @ 22:21:09
URL: http://linnlimpan.blogspot.com
Postat av: Ina

Hon är ju helt galet lik dig, Tina! :D Söt så man smälter! :)



KRAM Ina

2008-11-25 @ 09:33:12
URL: http://inisen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0