Snuttan

Min lilla plutta höll på o ramla ner från soffan häromdagen!!! Jag la henne på mage i soffan, precis som vanligt o reste mej upp o lämnade henne med blicken för en stund. Då vände hon plötsligt på sej från mage till rygg och jag såg i ögonvrån hur hon var på väg över kanten av soffan. Jag lyckades på något snabbt reflexmässigt sätt stoppa henne med mitt knä!
Tänk om hon hade ramlat i golvet!!! Kännde mej som världens sämsta mamma när jag ältade hur det KUNDE ha gått!
Men som tur var så hände ju inget. Jag kännde o klämmde på henne flera ggr under dagen sen. För mitt knä är ju inte det mjukaste o landa på! Men hon var helt okej. Hon började gråta när hon vände sej, för hon blev nog rädd själv!
Min lilla plutta! Inte visste vi att hon kunde vända sig!
Men nu får vi övervaka henne när hon ligger i soffan och inte lämna henne ensam där mer!



Vi fortsätter träffas som vanligt ungefär en gång i veckan, gänget. Är så skönt o prata av sej med tjejerna om allt möjligt, o se våra små växa på sej mer o mer för varje gång.
Nu börjar dom bli stora dom små! Vi raddade upp dom på en filt igen för att kunna jämföra med den gamla bilden.
O ja, dom har växt på sej en hel del!!!


Min lilla söt är inte så jättepluttig längre! Men tänk att vi fått dom finaste barnen i världen! (som Sofia så klokt konstaterade). Ja, tänk!

Imorgon ska vi på Lukas dop. Ska bli trevligt!
Hittade en sån söt liten klänning till Tuvalisa. En mörkgrå med rosa detaljer.
Själv ska jag ha en mörkgrå klänning, för hittade inget färggladare...hade noll inspiration när jag skulle shoppa (!?).
O jag tänkte ha just rosa till, gammelrosa. Men så kom jag på att det kanske va lite väl o matcha min lilla söt. Även om jag faktiskt tänkt ut min outfit utan att tänka på vad vi köpt till lillan. Gör faktiskt så ofta av nån anledning. Tar på henne kläder och slänger lite snabbt på mej nått från min garderob, och ofta lyckas (?) jag ha ungefär samma färger som henne...
Underligt det där.

Vi var ju på Underbara Barn-mässan i stockholm förra helgen! En "liten" dagsutflykt blev det. Men det var riktigt trevligt.
Inte fullt så kaosigt som jag trott. Trodde vi skulle trängas för fullt med barnvagnar och knappt komma fram. Men det gick faktiskt riktigt bra. Däremot så hittade vi inte så mycket. Blev lite besviken på utbudet. Trodde det skulle vara mer nyheter och mässpriser. Men det va i stort sett det gamla vanliga från företagen som man redan sett.
Vi fick en hel del gratissaker. Plus att min man lyckades vinna inträdes-biljetter och en gratis mäss-påse! Så blev lite billigare för oss!
Vi köpte iaf:
*Ett fint boob amnings-linne/tunika till mig
*En ny barnvagnsfilur att hänga i sufletten. Med prassel i vingarna och burrande ljud när man drog figuren neråt.
*En barnskiva med en massa klassiska barnvisor.
*En nässug
*Nya numret av "Föräldrar & Barn"



Sen blev det inget mer vi köpte. Men vi kom ändå hem med två stora pappkassar. För det mesta var gratis-saker.
Men som sagt, var lite besviken på utbudet. Vi kikade in en Kronan sulky också. Den såg riktigt fin ut och känndes enkel och praktisk. Lite tung o lyfta bara, men i övrigt gillade jag den mycket. Var ombonat i den, steglös lutning på ryggstödet, bra och stor suflett etc. Vi hade nämligen kikat lite på den innan, men bara på nätet, så ville känna lite. Känndes oss ganska nöjda och tänkte kika vidare på den när vi kom hem. Ha den som alternativ och köpa. Men så läste min man på nätet sen att den lätt kunde tippa när den var i fullt liggläge(!!!). Jättesynd. Men då känns den absolut inte som ett alternativ.
Så nu ska vi kika på en Baby travel comfort jogger. Babyproffsens egna märke. Tjejerna har rekommenderat den. Enkel att köra i skog o på grus och inomhus. Jättelätt att bära osv.
Så får se om den kan vara ett alternativ istället för Kronans. Vi har varit lite skeptiska till trehjuling. Men man kan ju alltid prova!

Och sen till lite tråkiga nyheter....Min farfar gick bort under Allhelgona-helgen. Han har varit sjuk i alzheimers länge, så det var skönt att han äntligen får vila i frid. Men det känns ändå....gamle Totte som vi alltid fick godis av när vi var små...
Kommer sakna honom!
Begravningen blir om några veckor....
Men som min svärmor säger: Kommer en, så går en....
Men med det kommer det positiva att jag får träffa min lille systerson, äntligen. Lille Klumpen!
Längtar så efter att få träffa honom!

Lillan har blivit så snuttig. Även direkt efter hon ätit och är nöjd, så åker hennes hand in i munnen och hon snuttar på den! Ibland snuttar hon på kissetrasan om hon har den i närheten. Men nappen vill hon inte ha! Skulle ju underlätta om hon ville ta nappen istället för handen. Men icke!



Jag har varit sjuk i två dagar nu. Har inte ens orkat hålla i min söt. Hemskt känns det! Krille har fått vara hemma, så dom har fått lite tid på tu man hand. Tuvalisa är helt salig i sin far. Hon ler så fort hon ser honom.
Dom är underbara!
Nu ska jag krypa ner under filten igen. Imorgon ska jag vara frisk och gå på dopet!

Kommentarer
Postat av: B/Medea

Vad hon växer, lilltjejen!



Känn dig inte som en dålig mamma för att hon nästan ramlade ner. Vilhelm ramlade ner från soffan när han var fyra månader gammal, och han har även trillat ner från sängen. Det är sådant som händer, oftast går det ju bra. Men jag förstår vad du menar, jag och Vilhelm har suttit och grinat ikapp de gånger han ramlat ner. Och visst känner man sig som världens sämsta mamma, men det är man inte. Olyckor händer så fort...



Kul med Underbara Barn-mässan, vi var också där! Synd att vi inte visste att ni var där, annars kunde vi ju sagt hej åtminstone! :)

2008-11-13 @ 14:47:30
URL: http://telefonsladd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0