Vackert

Farfars begravning var så fin. Sorglig. Rörande...Jag tänkte på honom, den han var...Saknade honom när jag insåg att jag aldrig skulle få se honom igen...Jag grät...Jag som inte brukar vara lättrörd (hormornerna spökar igen). Samtidigt kände jag den där lättnaden. Att han äntligen fick vila i frid och vara fri från sin sjukdom. Slippa sitt mentala fängelse.
Nu får han sova i ro. Ja, begravningen var helt enkelt vacker.

Till dej skänker jag en tanke, farfar. Tack för tiden jag fick dela med dig.

Tuvalisa ville såklart göra sig hörd under begravningsakten. Prästen tänkte precis be mig stanna kvar, även fast hon var kinkig. Men då var jag precis på väg ut därifrån. Men det var så gulligt av honom. Att han tänkte på barnen också.

Vi fick träffa hela min pappas sida av släkten den helgen. Och det bästa var ju att äntligen få träffa lilla Victor. Sötnosen. En riktig liten pussgurka är han! Var nästan jobbigt och lämna honom när vi skulle åka sen. Ville kidnappa hem honom :-)
Var kul o få träffa min syster också. Skönt o få umgås och bara babbla av oss till varandra. Märker hur mycket jag saknar henne när vi väl ses. Men våra småttingar fick ju umgås lite nu. Och vi knäppte såklart miljarder med kort på dom! (som att dom skulle försvinna sen ungefär *s*)

 


Jag o min syster åkte till ikea när vi var i v-ås, utan våra pluttar. Vi var bara borta nån timme, men konstaterade båda två att vi verkligen kännde oss halva, att nått saknades, utan dom. Knäppt hur det kan kännas.
Vi kom även på att vi börjat tycka om små pluttinuttiga saker. Babysaker, babyfärger osv. Sånt man bara tyckte var barnsligt förut, är plötsligt sött o fint! *s*

Lillan var lite trött efter helgens bravader sen. Hela veckan har hon sovit mycket.
Häromdagen sov hon länge, o jag fick mjölkstokning i ena bröstet för det blev för fullt. Fy, vad ont det gör!
Pumpade ut en del, som kommer komma väl till pass den 12e december då vi ska ha barnvakt.
Jag o Krille ska fira bröllopsdag och ska lämna lillan till hennes farmor o farfar. Dom längtar verkligen tills dom ska få ta hand om henne åtminstone en halv dag. Jag däremot kommer sakna henne en massa. Kommer säkert kunna släppa henne och åka därifrån, men hur bekväm jag känner mej vet jag inte. Kommer bli svårt i alla fall. Men hon kan ju inte ha det bättre än hos sina farföräldrar iaf. Där trivs hon! Och kan ju vara skönt för henne o slippa mej lite ;-)

I onsdags hade vi "homeparty" här hos mej. Tjejerna var här med sina pluttar, minus en med sin plutt (dom kunde inte komma). Så kom min grannkompis Linda över o visade sitt företags supersöta kläder och vi beställde lite av henne.
Rivig Design heter hennes företag. www.rivig.se
Jag köpte julklapp till Victor. En body med en giraff och med hans namn på ena ärmen. Kommer bli så sött tror jag!
Och så köpte jag en tröja med uggla på till Tuvalisa. Köpte storleken 1-1,5 år på den, så kan hon ha den som klänning nu och tröja senare. Så smart idé av dom o ha så tycker jag. Dessutom är det ju ekologisk bomull och tryck i plysch, så blir mysigt för barnen o ta på trycket!


(bilderna är lånade från Rivig Design:s hemsida)

Nu har jag pysslat på med lite julstök också. är lite lagom pyntat i lägenheten nu. Sådär så man får den där mysiga julkänslan. Fattas bara lite glögg eller julmust, lussekatter och pepparkakor så är kvällen gjord!

Imorgon ska vi på dop. Andra bebben i skaran som döps. Ska bli trevligt.
Köpte en klänning till TL, men insåg sen när jag kom hem med den att hon hade en ganska snarlik, så blir nog ett byte av den. Så får hon ha den snarlika på dopet istället!
(Tillägg: Bild. Såhär såg vi ut på dopet:


Nu ska jag ta och pumpa lite igen. Lillan sover och verkar inte vilja vakna på ett tag, så tänker inte få en till mjölkstockning.
Gonatt allesammans och tindra sött i era sängar medans adventsljusstaken och adventsstjärnorna lyser så fint.
Snart är det jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0