Nya saker

Vad det är roligt att shoppa! Finns det något roligare än att slösa bort sina pengar på nytt!?
Vi har blivit, om möjligt, ännu flitigare stamkunder på ikea.

Igår köpte vi:


LOCK PlafondKAXIG TaklampaBARNSLIG Mobil





* Hallampa - en plafond (Lock), för det är fortfarande så mörkt i hallen. Vi köpte en tidigare, så nu blev det en till likadan.
* En lampa till barnrummet (Kaxig). Där är det möörkt på kvällarna nu, för vi har inte riktigt hittat nån vi gillat och som passat. Förrns nu.
* En mobil att hänga i skötrummet (Barnslig). Hade heller inte hittat nån vi gillat, tills vi såg den här. Ville ha en mjuk också.


BILLIG Krukväxt
* Ny duk/löpare (Lenda) att ha på vardagsrumsbordet. Så att den ena kan vara i tvätten medans man har den andra fin och ren! (hade nämligen en likadan sedan innan)
Tycker ikeas "räffliga" löpare är så bra, då det inte gör något om man ofta tar bort duken och rullar/bufflar ihop den. Den blir aldrig ful och skrynklig, utan är lika fin hela tiden. Ett tips från min sida!
* Nya småblommor till hyllorna (Billig), för dom som stod där hade kissarna ätit upp.

Vi fixade även lite hemma. Skruvade upp tavellisterna i köket och satte upp kokböckerna där. Blev jättebra.
Skruvade upp mörkläggningsgardinen i Tuvalisas rum, så mamma min kan få det lite mörkare när hon kommer på besök om några veckor och ska sova där.
Hallspegeln fick också äntligen komma på plats. Så nu kan jag se hela mig igen!
Fixade även svartvita foton till flerfoto-ramen och hängde den i hallen. Blev såklart bara bilder på lillskrotan.
Så nu blev det ännu lite mer ordning här hemma. Känns skönt. Bara lite småsaker, som några tavlor och sånt som ska upp nu. Sen tror jag det är ganska likt ett färdigt hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0