Regn, regn, bara regn

Idag hade vi tid hos BVC. Regnet bara öste ner ute. Igår regnade det heela dagen, och det verkar göra det idag också.
Jag hade ingen direkt lust att dra vagnen i spöregnet, utan kännde mer för att ha bärselen.
Löste det med att jag tog en regnjacka på mig, selen över och sen som regnskydd till henne blev det en sån där genomsynlig "engångsregnjacka".
Satte luvan över hennes huvud och knöt ärmarna bakom min rygg. Sen bullade jag upp överflödet som hängde ner "under" henne och selen. Funkade jättebra. Hon var helt torr när vi kom fram!
Ska nog fundera på att kika upp om det finns nått lättare bärskydd till selen som tål regn. Fleeceskyddet har vi ju redan, för lite kallare dagar. Men kan nog vara skönt att ha ett regnskydd också. Enklare om inte annat. Men sålänge funkar ju mitt provisoriska regnjacka-skydd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0