"En" helt ovanligt vanlig dag i vårt liv...

Onsdag kl 21.00: Pappa och Tuvalisa går och lägger sig.
21.30 Jag joinar dom i sängen. Tuvalisa somnar på mitt bröst.

Torsdag kl 02.00: Vaknar till och inser att Tuvalisa fortfarande ligger på mitt bröst. Lägger ner henne bredvid mej och fortsätter sova.
03.30 Lillsötan har sovit enda tills nu! Jag sätter mej upp i sängen och ger henne lite mat och så byter vi blöja. Sen somnar vi igen.
07.00 Hon vaknar till och jag liggammar, men vi somnar båda två. Hon åt nog knappt nånting...
08.30 Hon vaknar igen. Jag liggammar och hon snuttar lite....
09.30 Vaknar av att vi båda ligger som när hon åt sist. Vi måste ha somnat. Sätter mej upp och ammar henne.
10.00 Går upp och byter blöja.
10.30 Tar en dusch medans Tuvalisa ligger på en handduk på golvet, alldeles naken, o luftar. Pratar och skojar med henne medans jag tvättar håret.
11.00 Tar på en ny blöja och dagens fina outfit. Klär sen på mej själv.
11.30 Ger henne lite mat igen. Hon somnar vid bröstet. Lägger henne i vaggan.
12.00 Dammsuger och städar och grejar. Tuvalisa fortsätter sover så gott i vaggan...
13.00 Vaknar och är hungrig. Ammar henne. Pappa kommer hem.
13.30 Myser lite med pappa medans mamma lagar lite lunch.
14.00 Sätter henne i babysittern medans vi äter.
14.30 Vi pratar och gosar lite med henne.
15.30 Hon är hungrig, så ammar henne. Hon håller på att somna vid bröstet.
16.00 Jag går och lägger mej i sängen med Tuvalisa. Vi somnar båda två.
17.30 Vaknar och får för mej att vi borde gå upp. Pappa hade precis tänkt väcka oss!
17.45 Byter blöja och tar på ytterkläder. Sätter henne i babyskyddet.
18.00 Åker till farmor och farfar och fikar.
18.30 Lägger av en riktigt mysig bajs, så farmor börjar skratta så hon gråter av "skön-minen" Tuvalisa gjorde! :) Byter hennes mysiga bajsblöja. Sen får hon fortsätta umgås lite med farfar.
19.00 Efter lite mys med farmor och farfar blir hon hungrig. Ammar henne.
19.15 Fortsätter mysa i farmors knä.
20.00 Åker hem från farmor och farfar.
20.30 Äter lite igen. Byter hennes blöja.
21.00 Hon gosar i pappas knä, medans vi tittar på teve.
22.00 Går och lägger oss. Ammar henne för natten.
22.30 Hon vill inte riktigt somna, så lägger henne på bröstet och klappar henne på rumpan och stryker över hennes rygg.
23.00 Hon har somnat. Lägger ner henne bredvid mej och somnar sen själv.



Fredag kl 04.30: Hon har sovit enda tills nu!!! Vaknar av att hon är hungrig. Sätter mej upp och ammar henne. Byter sen hennes blöja.
05.30 Pappa går upp, ska till jobbet. Vi lägger oss ner efter o ha sagt hejdå till pappa. Somnar båda två.
07.30 Vaknar av att hon är hungrig. Sätter mej upp och ammar henne.
08.00 Går upp och byter hennes blöja och tar på kläder.
08.30 Jag äter lite frukost. Hon ligger i soffan och "pratar". Måste vara hemma heela dagen idag, då vi väntar på en hemleverans.
09.00 Provar min amningspump för första gången. Tuvalisa ligger och kikar på mej när jag pumpar. Undrar nog vad jag gör...
09.30 Hon är hungrig, så ammar henne. Hon "pratar" för fullt under tiden.
10.00 Hon bajsar en riktig mysbajs i blöjan. Går och byter.
10.30 Hon somnar i soffan bredvid mej, medans jag sitter vid datorn.
11.00 Hon har vaknat. "Pratar" för fullt. Vi övar att lyfta huvudet medans hon ligger på mitt bröst. Pratar och skojar med henne, så hon kikar åt olika håll. Dom sjunger "It's raining men" på teve, hon smajlar och gungar med. Medvetet?
11.30 Fortsätter öva lite med henne på lekmattan. Den är bara spännande en stund, sen blir hon sur. Vill inte alls ligga på mage!
12.00 Ammar henne och sätter henne sedan i babysittern en stund. Hon "pratar" med katten Thilde som ligger och sover i klöspelaren.
12.30 Leveransen med min dator kommer äntligen! Tuvalisa har nästan somnat i babysittern.
13.00 Lägger henne i vaggan och hon somnar.
13.30 Hon vaknar och gnäller. Tar upp henne och gosar lite. Hon "pratar" en stund. Sen somnar hon i min famn.
14.00 Lägger ner henne i soffan bredvid mig. Sätter mej vid datorn.
15.30 Pappa kommer hem. Tuvalisa sover fortfarande i soffan...Pappa börjar fixa med nya datorn.
17.00 Tuvalisa vaknar och är hungrig. Byter hennes blöja och ammar sedan.
17.30 Åker och handlar lite. Köper hem pizza.
19.30 Tuvalisa har sovit lite och är hungrig. Ammar henne medans vi kikar på teve. Lägger henne sedan bredvid oss i soffan.
22.00 Går och lägger oss. Ammar henne för natten.



Lördag kl. 03.00: Hon vaknar och är hungrig. Liggammar.
06.00 Hon vaknar igen och är hungrig. Sätter mej upp och ammar. Pappa vaknar också. Vi pratar lite och somnar sedan om.
08.30 Pappa går upp. Vi fortsätter sova.
10.30 Vi vaknar och går upp. Sätter mej i soffan och ammar henne.
11.00 Tar en dusch. Lägger henne på en handduk på golvet så hon får lufta lite. Pratar och skojar med henne.
11.30 Äter frukost. Tuvalisa ligger i soffan och pratar med oss.
12.30 Ammar henne.
13.00 Åker till Norra Berget och går en promenad. Jättehärligt väder!
14.00 Åker ut till Birsta och kikar lite, äter på Donken. Storhandlar på Maxi.
16.00 Kommer hem. Byter blöja och ammar henne. Hon somnar i vaggan.
17.00 Hon småvaknar lite. Lägger henne i soffan mellan oss. Hon somnar om.
18.00 Vaknar av att hon är hungrig. Byter hennes blöja och ammar henne sedan. Lägger henne i vaggan medans vi lagar mat.
18.30 Vi äter mat, firar lite. Tuvalisa ligger i vaggan och "pratar".
20.00 Vi kikar på teve och stojar o skojar med henne.
20.30 Byter blöja och pappa får ge henne mat på flaska (utpumpad bröstmjölk) för första gången. Lite konstigt först, men sen kommer hon på att det var mat och då gick det jättebra! Vi kikar på teve under tiden.
22.00 Byter blöja och ammar henne för natten. Vi går och lägger oss alla tre. Natti natti!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0