Solmys med gänget

Idag var småfisarna på besök. Det blev underbart väder med strålande varm sol. Småfisarna fick krypa runt på filtar på gräset o ha det mysigt!





En helt underbar dag. Var riktigt varmt ute på altanen, så vi satt i linne och hade småmössorna på småfisarna för solen.
Känndes verkligen som att det var sommar! Så nu ÄR våren verkligen här! Med värme och allt!
Vi planerade ihop lite till valborg. Kommer bli storparty då. Vi blev visst lite fler än vi tänkt. Men; The more, the merrier! :-)

Och snart kommer äntligen min kära syster o kusin med sina pluttar! Bara några dagar kvar! Så ska dom stanna i en hel vecka! Ska bli så kul o få umgås med dom. O fian måste ju träffa sina småkusiner så hon inte glömmer dom! Jag har saknat syster yster o favvisen så mycket! (speciellt nu när det är vår och snart sommar...)

Tuvis har blivit så duktig! Hon kan ta sig efter möblerna nu, och vill gärna klättra! Hon börjar kunna ta sig ner själv när hon ställt sig upp också, men ibland blir det bakåtdunsar....Igår slog hon i läppen i ena bordsbenet så det började blöda, men det gick över ganska snabbt som tur var. Blev ingen fläskläpp heller, som jag trodde hon skulle få.
Men vi har iaf köpt en mjukhjälm nu. Så vi ska nog ta o använda den!
Ja, allt går så fort! Hon kryper riktigt fort, och vill gärna ta sig till det hon siktat in sig på så snabbt som möjligt. Ibland kryper hon till o med för fort, så hon tappar balansen!
Hon pladdrar heeela dagarna och pratar om allt! Gagaga dada.....mama...*burrljud*....
O hon ska ta allt hon inte får röra, så man känner sej som tjatig med alla ajjabajja. Får nog ta o vaddera hela hemmet snart....bästa sättet att få bort sladdar och blommor tror jag....

Vi var på den vanliga väg- & mätning på BVC som vi brukar gå på en gång i månaden. TL hade gått upp sina vanliga 300gram. Hon håller en stadig viktuppgång. Men hon hade inte växt något på längden.
Tror nog hon kommer spurta iväg snart i varje fall, för hon har varit lite smågnällig o orolig sista dagarna. Kan ju förståss vara tänder också...Det visar sej!
Hon väger nu 6880gram och är 64 cm. Min lillafia. Inte många som tror hon är 8 månader när dom ser henne. O så kryper hon o tar sej upp o grejar, o det tror dom heller inte hon ska kunna göra när dom ser henne. "Hon är ju så liten" säger alla. Ja, min lilla miniplutta. Min stora lilla älskade sötnosa!



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0