Underbara dag

Idag är en helt underbar dag! Sol, massa plusgrader och riktiga vårkänslor! Tog en långpromenad med Tuvis. Gick förbi affärn på vägen hem och köpte lite lunch. (Pasta, pesto, mozzarella och baguette o brie).
När jag kom hem ställde jag vagnen på balkongen så Tuvis kunde fortsätta sova där och så pysslade jag i trädgården och på altanen medans hon sussade sött alldeles där bredvid mej!
Var så härligt! Fick bort en massa snö frän häcken, så den numera står upp istället för att ligga nertyngd med snö över sig!
Tog bort krukorna med ljung och granris som stått under snön, och rensade även bort granriset som jag täckt rabatterna med, så krokusen fick synas lite bättre!
Ställde ut sommarhinken vid rabatten, så det inte såg så tomt ut! Snart är hela trädgården snöfri. Och altanen är helt snöfri redan, så där ska snart ställas ut utemöblerna!
Åh, va härligt det är att våren äntligen är här!!!
Visst är det mycket snö kvar, men den smälter på riktigt bra och fort. Är redan så nästan hela gångbanorna är fria från snö! Är inte så fasligt plaskigt heller tycker jag.
Ska nog ta o skruva ihop utemöbel-bordet imorrn med mannen min! Här ska det minsann bli vår/sommar-aktigt snabbare än kvickt! Så nu ska banne mej snön hålla sej borta!

Och för första gången efter förlossningen kännde jag mej faktiskt fin idag!!! Vet inte varför heller riktigt. Köpte en ny blus på rean igår som jag tog på mej. Ljusa jeans till det och satte upp håret lite halvt. När jag gick ut tog jag vita jackan och ljusrosa tunna halsduken, och svarta stövlar. Och såklart solisarna!
Var säkert vädret som gjorde det också. Frös inte ens fast jag bara hade blus och tunn jacka!



Fick även hem det fina halsbandet på posten idag som jag beställt! Har velat ha ett sånt enda sedan jag o Krille förlovat oss och kollade på ringar, då jag lyckades snubbla över ett sånt halsband.
Och häromdagen tog jag tummen ur och beställde ett!



Är så nöjd! Är inte hantverk underbart!!?? Och det känns oxå underbart att bära hennes namn! (på lillhjärtat bredvid står det "Made with love")
(Har sett att även mina goa tjejor, och en massa andra, också har sånna halsband. Har jag halkat på en trend!!??)

Tuvis har börjat prata en massa. Började hon med för nån vecka sen. Hon babblar ajjabajja och ma-ma blandat med massa ljud. Låter faktiskt som hon försöker säga något! :-)
Här pratar hon med sina leksaker:
Tuvis pratar med leksakerna

Ja, jag tjatar om det. Men hon har blivit så stor. Hon har verkligen en hel personlighet nu med humör och vilja och allt! Hon är bara goast i världen.
Känner mej verkligen i en lyckobubbla idag! Vill bara pussa på min lilla sötnos för att jag är så glad att jag har henne. Jag är så lycklig över min lilla familj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0