En vaken natt

Igår var vi och fikade med gänget. Så kul när alla kan på samma dag, så vi kan samlas allihopa. Vi trängde in oss där på caféet med våra fem barnvagnar. Blev en jättemysig fika. Alla småttingar har växt så under jul och nyår. Dom börjar bli så stora.
Så glad att jag har mina goa tjejer. Tuvalisa har såna söta små vänner!

Inatt var en jobbig natt. Lillan ville inte sova. Inte alls. Hon var klarvaken från klockan 12 inatt. Sen vägrade hon sova, hon låg o pratade och skulle "resa" sej upp. Jag försökte på alla sätt att få henne att somna. Men icke. Hon var lika klarvaken som på dagen. Tmmarna gick och jag vankade med henne, provade att få henne o somna i vagnen och i sängen. Men nejdå. Till slut när jag kännde frustrationen och tröttheten verkligen tryta i mig fick jag helt enkelt bara acceptera att vi kommer vara vakna hela natten. Och japp, det var vi. Klockan tjugo i 6 på morronen somnade hon ÄNTLIGEN! Efter att pappa hennes gått till jobbet. Jag la henne på hans sida av sängen och höll om henne, och hon somnade nog av utmattning.
Vi fick sova några få timmar, för klockan 9 skulle vi upp och iväg till bvc för vaccination.

Vaccinationen gick bra. Hon grät vid sticket, precis som förra gången. Jag tröstade lite och det blev snabbt bra igen. Då jollrade hon och pratade för fullt med läkaren.
5950 gram väger hon nu, och är 63 cm lång. Hon har mest växt på längden. Hon har gått upp 440 gram sen sista vägningen, för två månader sen. Och växt på sig hela 4,5 cm.
Men så mycket som hon rör sig runt hela tiden och ska upp med huvudet så fort hon ligger på rygg, och rullar från rygg till mage och från mage till rygg och vrider och vänder sig, så är det inte så konstigt att hon kanske inte tjockar på sig så mycket i vikt.
Bvc tyckte allt såg bra ut. Vi har fått en ny bvc-tant. En mycket bättre!

Vår andra, turkosa, babysitter var vi inte riktigt nöjda med. Så vi hittade en BabyBjörn som vi tror kunde passa bättre. Hon satt i en sån en gång när vi var på föräldragruppen, och när jag gungade den skrattade hon så hon kiknade. Lät så himla underbart. Så vi införskaffade oss BabyBjörn-babysittern! Mycket roligare med gungningen i den. Hon kan sitta en bra stund och vara hur nöjd som helst. Blir hon lite uttråkad är det bara o gunga till den.
Den är ganska stor, så hon kommer kunna sitta i den bra länge. Lilla pluttan har bara stora saker *s*



Tänk att det har gått 5 månader sen hon kom till världen. Då vi fick hålla henne för första gången. Då vi fick känna den enorma kärlek som man bara inte kan tänka sej finnas. Vår lilla "Lilla Bu". Vår sötaste lilla Tuvalisa.



Idag fyller min pappa år, Tuvalisas morfar.
Grattis på födelsedagen, gamling! *puss från oss*

Nu ska jag försöka sova en liten stund, ta igen lite sömn från den vakna natten. Lägger mej nog i soffan så får jag vila, även om jag inte lyckas somna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0