Tankar i mitt huvud...

Det har hänt flera gånger att jag kommer på mej själv att göra något flera gånger om som fungerar. Som om det finns inuti mig, Som om jag visste precis, fast jag mest känner mej förvirrad ibland.
När hon ska somna och är klarvaken fungerar det att lugna henne med att gå runt o lägga en filt över henne och sen lägga henne i sängen nära, tätt intill, lägga armen runt henne och blunda, så hon ser att jag "sover". Då somnar hon.
Är det modersinstinkten!?
När hon bara gnäller och inte vill någonting kan jag ta henne i famnen och lägga henne på min arm. Titta henne i ögonen och prata lugnt. Då blir hon lugn. Då känner hon tryggheten.
Är det trygghetens famn!?
Kommer modersinstinkten automatiskt när man får barn!? Bär man det inom sig tills dagen då man blir mamma!?
Jag känner mej trygg i det mesta jag gör. Det kommer bara naturligt. Jag kan känna mej virrig och förvirrad men allt löser sig av sig självt. Jag bara vet hur jag ska göra utan att egentligen veta det...

Min lilla älskling!
Kanske vet jag det just för att hon är en del av mej. En del av mitt hjärta...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0