Lillans rum är klart!

Nu har vi skruvat o grejat hela helgen. O nu står nya köksbordet med Tuvalisas matstol färdigt. Blev jättefint!
Ska köpa vita dynor till alla stolarna också. (Provade på en stol, och det blev jättebra. Vi har samma dynor på hallbänken).
Ikea sålde ut matstols-dynan till Tuvalisas matstol, så den passade vi på att köpa. Så nu sitter hon så bra där!



Så har vi ju såklart fixat iordning Tuvalisas rum också! Är riktigt nöjd med möblerna. Jag tyckte dom va riktigt tjejiga med snirkliga listerna, men Krille upplyste mej om att det ju likaväl var snirklor på en borg!
Jag fixade iordning allt i hennes hyllor och gjorde fint. Alla böcker fick en egen hylla, och alla gosedjur fick lite olika platser! Vaggan fick stå i hörnet under "Gonatt min skatt"-väggorden, där spjälsängen ska stå sen. Och garderoben fick lite kläder upphängda i sig (va små dom är hennes söta kläder). Måste fixa fler barngalgar bara.
Är riktigt nöjd med resultatet! Var tur Krille såg möblerna på Ikea. Vi var egentligen inte på jakt efter några, utan "sprang bara på dom". Men såhär fint kan det bli med vettiga spontanköp:




Väggorden som jag satte upp för ett bra tag sen, när spjälsängen stod där i hörnet, är en av mina favoritdetaljer i hennes rum. Verkligen en piff för rummet. För jag tycker tavlor är så svårt. (Ska ändå försöka få upp lite tavlor, men måste tänka ut vad jag ska ha först...).
Sähär fint står det med väggorden:



Va kul det är med nya inredningsgrejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0