Lillans rum

Nu har vi börjat kika lite efter lite fler möbler till lillans rum, så det kan bli ordning därinne. Hon börjar ju bli stora tjejen nu, så nångång inom snar framtid lär hon nog flytta in där.
Vi hittade jättefina möbler på ikea. Vi ska inhandla dom till helgen.
Har även hittat lite tillbehör som vi ska inhandla allt eftersom, så det inte blir så mycket att köpa på en gång.

De här ska vi köpa nu (från Hensvik-serien):



Och dessa fina tillbehör ska vi köpa lite sporadiskt:

 

  

Kommer bli så fint tror jag. Så kan vi ordna hennes kläder och leksaker och göra det till hennes egna rum.
Även om vi mest kommer vara i vardagsrummet nu medans hon är liten, så vill jag ändå att hennes rum ska stå färdigt. Att det ska vara hennes enda från början. Hon ska få sova i sitt iordningställda rum och skapa tryggheten där. Så det verkligen blir hennes.
 
Vi ska även köpa vårat köksbord nu som vi kollat in hur länge som helst. Ska även köpa matstolen till henne.

http://www.babyland.se/images/news/gulliver.jpg

Har ställt in slagbordet som stod i köket tidigare, i vardagsrummet. Kan jag ha det som pysselbord, och så kan man sitta där när vi får gäster. Blir ju lite mer socialt än o sitta i köket känns det som.
Känns jättebra faktiskt. Min stora mysiga korgstol fick bebo sig i Tuvalisas rum. Den passade faktiskt riktigt bra där i ena hörnet. Gungstolen som stod där, fick flytta in i vardagsrummet.
Så har pysslat och ommöblerat för fullt. Vi har ju en del möbler, men ändå vill man inte göra sig av med något. Kommer ju säkert komma väl till pass i framtida huset sen.

Tavlorna har jag fortfarande (*skäms*) inte kommit iordning med. Vet inte riktigt vad jag ska ha vart. Ska försöka få upp de första tavlorna i Tuvalisas rum iaf.
(Har ju en uppsatt i hallen, en flerbildsram med bilder på Tuvalisa och såklart den fina fotografbilden ovanför våran säng)

Men nu är det dags att laga lite lunch, så vi kan fara till ikea och shoppa sen! (stolarna ska inhandlas idag och resten i helgen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0