En tand

Nu har fians ena tand brytit igenom. Hon har ju haft två vita småprickar på tandköttet sen 4 månaders ålder. Men tänderna har inte velat kika fram ordentligt, utan bara funnits där. Men nu är ena tanden igenom tandköttet!
Lilltanden!
Hon har varit lite småkinkig i två dagar nu och så inatt. Så hon hade nog lite ont. Ikväll får hon en alvedon innan sängdax så kanske hon sover bättre! Men hon verkar inte ha speciellt ont nu, vilket ju är skönt! Det värsta onda har kanske passerat.
Tänk att man kan vara så lycklig för att hennes lilla tand kikar fram!



Idag var vi, som vanligt, i Birsta. Jag gav stövel-letandet en ny chans men till mindre lycka. Så nu ger jag upp. Får bada i vattenpölarna i vår. Orkar inte leta efter några fler o prova...
V köpte i varje fall pyjamas till Tuvis, på Barnens Hus. För det behövde hon.
Sen köpte vi även ett mixerset på Biltema:

Visa stor bild

Så nu ska jag göra hemmagjorda puréer åt henne. Och så slipper man finhacka alla grönsaker till tacos varje gång. Då vi äter det rätt ofta. Ska bli skönt att slippa det. En efterlängtad maskin. Bara hoppas att den är så bra som jag hört!

Och vi har äntligen fått till vardagsrumsfönstret nu. Vi har satt upp insynsskydd i form av statisk plastfilm. Liggande bambu har vi som motiv. Sen har vi även köpt hissgardiner, för vi har sol hela dagarna rätt in där. Så det blir så himla varmt o nästan omöjligt att vara i vardsgsrummet när solen gassar på. Men nu ska det bli ändring på det!
Blev riktigt bra faktiskt!

Nej, nu ska jag ta o jaga en liten krypande fia som letar alla synliga sladdar! Hon är en handfull numera! Sötnosan!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0