Shopping

Jag känner för att piffa upp mej lite. Känner mej som en sliten mamma bara...
Ska färga håret lite ljusare iaf, så får vi se vad jag gör sen. Fick sån himla lust att klippa håret kortare. Kortare bak och långt fram. Tycker det är så himla fint. Kruxet är ju det att jag permanentade mej just för att låta håret växa ut. För att jag inte skulle klippa det kort! För jag vill alltid ha det där långa hårsvallet sen när jag klippt kort och tröttnat på det...
Dilemma....o jag tycker faktiskt att jag passade bättre i mitt rakare hår, innan permanenten....trodde inte jag skulle ångra mej, eftersom jag gjorde det för några år sedan och trivdes så himla bra med lockarna och att alltid ha en frisyr även om man är nyvaken! Men ne, det känns inte alls lika bra den här gången....
Så jag vet inet riktigt hur jag ska göra nu....Låta det vara bara kanske. För kan ju vara skönt o kunna ha håret i en slarvknut i sommar! Och permanenten växer ju ut, har redan växt ut lite! Kanske ska spara ner luggen igen bara. (klippte nyss av den kort *s*)

Har iaf köpt lite fina vårkläder i härliga pastellfärger! Lyckades också hitta ett par linnebyxor med låg midja som känndes riktigt bra på! Nu fattas bara vita tygskorna och gladiator-sandalerna! Åh, vad jag längtar till våren/sommaren!!!



Var ute i Birsta i förrgår och shoppade lite. Köpte present till min syster, för hon fyller snart år! Så hittade vi några bodies till Tuvis också. Träffade på Sofie och hennes lillfis o man på Maxi när vi storhandlade. Vi kom med samma rabattkuponger i högsta hugg på "barnavdelningen" *s*

Kikade igenom Tuvis kläder i storlek 68, som jag trodde hon knappt ägde något av i den storleken. Men oj så fel jag hade! Hon hade hur många bodies som helst. Jag som trodde det bara var några få! Var bara en liten kasse i källaren, men hade en hög i klädkammaren också. Så vi behöver visst inte alls storshoppa nu när hon växt på sig lite. Känns visserligen skönt! Och i nästa storlek, 74/80 har hon också huuur mycket som helst! Det är senare som det blir värre, för då har vi inget alls undanstuvat nånstans. Men det kan ju bli som nu att vi får en massa av någon! Är så många som varit så gulliga och skänkt en massa begagnade kläder till oss! Är så tacksam!
Hon växer verkligen i skutt. Helt plötsligt över en natt så växer hon ur en storlek. Nu börjar 62 bodysarna nästan helt bli för korta i grenen. (men har köpt bodyförlängare, så vi kan ha favoritbodysarna ett tag till!) Men 62/68 är bästa storleken just nu. Vissa 68or kan hon ha, men de flesta är för breda! På byxor har hon 62, dom sitter riktigt bra i den storleken. Vissa kan vara lite stora i midjan, men ofta finns det ju dragsko!
Småfötterna hennes har också växt. Hon har haft så små fötter så länge. Men nu börjar storlek 13/15 bli för litet. Så vi ska nog ta och inhandla ett nytt parti strumpor i storlek 16/18.

Och hela 6,5 månader har hon hunnit bli. Hon börjar bli så stor. Min lilla bäbis, är inte så bäbis-ig längre....Men hon är ju goast i världen. Nyfiken, glad och pigg! Jag kunde inte vara lyckligare att jag har henne!


Kommentarer
Postat av: Louise

Hej!

Aha ok. Ja det verkar faktiskt rätt omständigt =)

Hon är verkligen en carmör =)

Ha det bra

2009-03-03 @ 17:45:36
URL: http://lusses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0