Sugrörsfajt

Har börjat tagit tag i promenixerna på allvar. Nu går jag minst en timme vare dag, oftast blir det flera timmar. I såväl solsken som regn och rusk! Känner mej så nyttig! Mina morgon smoothies på det, och dagen kan inte bli bättre!
Ska gå åtminstone en dag i veckan med Lukas o hans mamma. O så kan Lukas o Tuvis busa lite efter promenixen.
Sist hade dom sugrörsfajt!

 


Är så härligt att gå nu när det oftast är finväder och lite varmare. Känns så underbart att komma ut och känna att sommaren snart är här!
Går ofta med sötan i selen. På nått vis känns det som jag får kämpa lite mer då, som att det tar lite mer kondition och ork. Och det är ju bara bra. I den här staden är det ju backar uppför hur man än går känns det som, så benen tränas i varje fall!
Skrotan finner sig jättebra i att sitta i selen. Hon kikar på allt runtomkring och pratar med folk vi ser. Vi sjunger lite ibland och hon klappar händerna! (det lärde hon sig i förra veckan!)
Ska vi gå lite längre svängar och kanske shoppa lite på stan, så blir det vagnen. Lättare att stuva grejer under vagnen, och så kan hon sova lite.

Igår var vi på öppet kyrkis och träffade några från babysången där. För även om det inte blev nån sång idag, så är det kul för henne att få leka av sig lite. Vi fikade och busade lite och tog sen sällskap med några ner på stan.
På stan shoppade vi hjälmmössor. För mamma o pappa har tappat bort Tuvis vita hjälmmössa...
Hittade flera stycken, för det var massvis med rea!
Köpte en blommig och fodrad från H&M. En mörkrosa med bruna kanter från Kapp Ahl. Och en vit spetshätta, också från Kapp Ahl.
Blir perfekt med några sånna i vår/sommar som iaf täcker öronen ifall det blåser lite smått. Annars funkar ju solhattarna kanon!
Har letat länge efter en blommig hätta, typ dalkulla-hätta, liknande som jag hade när jag var liten. Vet att den fanns på Kapp Ahl och H&M i höstas, men jag köpte tyvärr inte nån då. Och nu fanns dom inte kvar i butik...
MEN jag lyckades hitta en på nätet! Så den slog jag till på! Skrotan blev sååå himla söt i den!





En liten prinsessa har vi verkligen. Hon passar allra bäst i det söta, gulliga och spetsiga! Vi har provat lite olika, men hon blir bara sådär docksöt i gulliga plagg.
Idag stannade två "tanter" till och utbrast "Men gud vilken underbart söt liten flicka!". Bara sådär, när vi gick förbi, o jag hade henne i selen.
Det värmer ju såklart i ens hjärta! Man önskar hon förstod alla varma kommentarer som sägs om henne!

Och eget rum har hon ju flyttat över till nu! Hon sov riktigt bra redan första natten. Fann sig direkt! Hon har ju varit därinne och busat och lekt med sina leksaker i stort sett varje dag sen hon började krypa omkring. Så hon känner sig nog trygg därinne. Så hon sover fortfarande hela nätterna! Vaknar oftast inte tidigare än kvart över 6! Så eftersom hon somnar vid 19-tiden, så är det ju många timmars sömn. Jätteduktigt av henne tycker jag!

Hon har inte växt något på längden på tre månader enligt senaste mätningen som vi gjorde för ca tre veckor sedan.. Men hon har i varje fall gått upp i vikt som hon ska. Men tror ändå hon har växt lite på längden nu, för jag tycker hennes kläder börjar bli lite mindre. 62:orna kan hon inte ha längre på bodysarna, inte heller på byxorna. (Bara vissa). Så nu är det 62/68 på bodys och 68 på byxor som passar bäst. Byxorna är stora i midjan, men hon drar dom i benlängden.
Vi köpte dom fränaste byxorna med älg på rumpan, på rea för nån vecka sen. Helt underbara!
De var i storlek 62 med ganska korta ben. Men dom är ändå stora i midjan, så passar perfekt som trekvartsbyxor!

 

På blöjorna har vi storlek 3, Pampers Baby Dry. Ska prova Liberos Up & Go härnäst.
I matväg har hon blivit duktigare på att äta bitar. Hon kan äta hela ärtor sålänge de är kokade och mjuka. Ska börja ge henne brödbitar i småkuber och göra lite större bitar i allmänt i hennes mat. Sånt som hon kan ta och äta själv börjar nog bli dax att ge henne. Ska köpa en hackare på Clas Ohlsson som delar grönsaker etc. i minismå bitar. Perfekt till barnmat och tacos!

Ne, nu ska jag ta och kika lite på teve. Sötnosan sover så gott i sin säng sen klockan sju, så ska passa på att umgås med pappan hennes/mannen min!
Trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0