Separationsångest

Nu har jag slutat amma. Helt.....Känns jobbigt. Jag har sån separationsångest så jag vet inte vart jag ska ta vägen nästan. På morgonen när vi ligger i sängen o myser är det jobbigast. Då söker hon. Men jag har börjat göra välling innan jag hämtar in henne till oss, och hon accepterar den hyffsat i varje fall. Men jag saknar myset när jag ammade då.
Men jag känner ändå att det är dags att sluta amma nu. Hon börjar bli stora tjejen och behöver inte mej längre på samma sätt. Så har även slutat med kvällsamningen. Då får hon mat istället, och tror hon står sig bättre på det på nätterna.



Fian har börjat prata en massa. Hon försöker säga ord när man pratar med henne. Hon får inte riktigt till det så för det mesta blir det "bapp" när hon inte riktigt kan ta in det vi säger. Och hon sträcker ut handen mot saker lite längre bort o säger "e dä". Så berättar man vad det är och hon lyssnar. Ibland ignorerar hon helt och tittar på nått annat eller tar sig därifrån, men ibland stannar hon och tittar mer nogrannt på det.
"Att" sa hon imorse om vattenflaskan jag har vid sängen. Hejje säger hon istället för hej. Ma ma och Ba Ba, är mamma och pappa. Lät som hon sa "Titta" imorse också. Men väldigt tydligt T i början.
Kul när hon försöker!

Hon är verkligen nyfiken i en strut. Allt ska hon vara med på och titta när man gör. Hon står gärna nere vid ens ben när man tex. lagar mat. Hon vill gärna ta allt man håller på med också. Allt vill hon lära sig! En liten hjälpreda tror jag vi får! :-)

Igår va det underbart väder ute och pappa hennes var ledig, så vi tog en sväng ut till Lörudden. Promenerade i selen o fian fick leka lite på stenhällen vid havet. Så åt vi underbart god lunch på en liten restaurang precis vid hamnen. Sen åkte vi ut till Galtström och tog en glass o en lien promenad. Härlig dag!!!







Det finns verkligen så mycket söta sommarkläder till lillfian. Vill shoppa en massa, även fast hon redan har en hel del. Så har jag en hög med tyger också som jag tänkt sy lite sött av. Så får bara kika lite och beundra i butikerna, hämta lite inspiration om inte annat!
Var på klädparty i förra veckan, då tjejorna även firade mej på födelsedagen (Dom goaste vänner man KAN ha. Jag fick en underbar födelsedag!!!). Vi gjorde en beställning tillsammans allihopa från Rabdido. Det här beställde jag till fian:


En supersöt ljusrosa body med limegröna kanter och ett sött ulligt får på. (Färgerna var såå mycket finare i verkligheten än på bilden!). Så blev det ett par supersöta mammelucker också. Kunde bara inte låta bli! Även fast fian inte så ofta har rött. Men dom var bara Tuvalisa i ett nötskal.
Beställde även en tunika med igelkottar på också, men ångrade mig på den då jag inte riktigt kännde att det var Tuvalisa trots allt. Men känner mej nöjd med beställningen! Hon kommer bli så fin lillfian! Ska kanske ta och sy en liten tunika till mammeluckerna tror jag. Köpa lite spets.

Kikar på Nyhetsmorgon, som varje morgon. Sonja Aldén som sjunger. Hon är ju verkligen helt otrolig på texter!!! Hon sjöng Välkommen hem, och jag bara rös för den va så fin!
Ett "smakprov på låten":
http://www.soundike.com/song/1294066_Sonja_Alden_Under_Mitt_Tak_V%C3%A4lkommen_Hem_mp3_download.html
Texten: http://www.6lyrics.com/music/sonja_alden/lyrics/valkommen_hem.aspx

Nej, nu är det dags för frukost innan lillfian tänker vakna igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0