Fönstertavlor

Idag har jag pysslat lite. Fick två fina gamla fönster av min mamma, som jag gjort till tavlor.
Den ena hänger nu ovanför våran säng:



Den andra är jag inte riktigt klar med ännu. Men den hänger ovanför soffan i vardagsrummet och väntar på att få några fina väggord i mitten!



Den ser faktiskt bättre ut på riktigt, och från sidan ser man hur dockan sitter på ramkanten. Dockan är min gamla, som jag hade när jag var liten. Näverskorna är också från när jag var liten.
Tyckte vi hade så mycket bilder uppe, så det fick bli en installation istället.
Vi har ju hela fina tavelväggen med alla kort i vardagsrummet redan. Och så står det kort uppe på tevehyllan.
Har inte riktigt bestämt mig för vilket väggord det ska bli, i mitten på ramen. Det ska i varje fall vara i trä.
Men det blir nog bra när det är klart!



Uppdat:
Här är den färdiga fönstertavlan, som sitter i vardagsrummet och pryder vår vägg ovanför soffan:



Målade även hallbyråns lådor och bytte knoppar till rosenknoppar:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0