Sytt en Bamsen

Nu har jag sytt en Bamsen (Lotta på Bråkmakargatan-grisen). Dom jag sett på nätet och i butik är inte så lik Lottas Bamsen (från filmen) som jag vill ha. Så jag hittade ett mönster på en gris på Martha Stewarts hemsida, och så ritade jag om mönstret lite och sydde en Bamsen-gris!
Här är resultatet:







Tror det ska få bli en julklapp till fian. Så jag lägger undan den och slår in den lagom till jul. Blir hon nog glad! (Även om hon fick hjälpa mej lite att stoppa den igår, så kommer hon nog inte ihåg den. För då var den ju inte färdig.)

Kommentarer
Postat av: Ellskling

Naw gumman, fy så fin! Sådan vill jag också ha till Phille. Vart finns mönster och vad har du använt för tyg?

2010-10-07 @ 19:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0